הונדה אקורד, הגרסה האמריקנית
הוסר החסם האחרון כנגד שיווק מכוניות אמריקניות בישראל? משרד התחבורה מודיע על שינוי בתקנות הייבוא של כלי רכב לישראל, במסגרתו יותר ייבוא של מכוניות עם יחידות תאורה בתקינה אמריקנית (סימטריות). עד עתה אושר בישראל שיווק של יחידות תאורה בתקינה אירופית בלבד (אסימטריות), מה שמנע שיווק של מרבית כלי הרכב הנמכרים באמריקה למעט מספר דגמים שזכו לאישור מיוחד.
במשרד התחבורה מסבירים כי האיסור נקבע עקב כך שפנסים סימטריים, בהם אלומת האור מאירה גבוה וישר יותר מפנסים אירופיים (הנוטים יותר למטה ולימין), נחשבו למסנוורים וללא מתאימים לאופי הכבישים בישראל. במשרד מציינים עוד כי פנסים אמריקנים מאפשרים ראיה למרחק גדול יותר, אך במקביל מסנוורים יותר ממקביליהם האסימטריים, מה שחייב מציאת פתרון שיתאים לישראל.
שר התחבורה, ישראל כץ, ביקש מאנשי משרדו לבחון מחדש את המדיניות, ובעקבות הבקשה בוצעה בדיקה לפנסים אמריקניים במטרה למצוא דרך להנמיך את אלומת אורם בדומה לאורות בתקינה האירופית. השר כץ ציין כי הנוהל החדש שפורסם היום (ב') מרחיב לראשונה את היתר הייבוא לכל סוגי הפנסים המותרים בארה"ב, ויפטור את יבואניות הרכב מהצורך לייבא כלי רכב לבחינת יחידת התאורה. במקום, ניתן יהיה לאשר פנסים באמצעות ייבוא יחידות תאורה בלבד ובדיקתן במעבדה מוסמכת.
אישור השימוש בפנסים אמריקנים יפתח פתח לייבוא שלל מכוניות המיוצרות במיוחד לארה"ב. מלבד מכוניות אמריקניות כמו פורד פיוז'ן ופורד טאורוס, יתאפשר גם ייבוא של דגמים "אמריקניים" של יצרניות הרכב היפניות, כמו טויוטה אבלון, ניסאן מקסימה והונדה אקורד האמריקנית. האישור צפוי גם לשים קץ לעיוות שנוצר בייבוא אישי, שאיפשר לסוכני הייבוא האישי לשווק בישראל מכוניות שנאסרו לשיווק על-ידי היבואניות הגדולות, כמו טויוטה סיינה.