רנו לוגאן MCV
לכאורה רנו לוגאן MCV נהנתה מקלפי פתיחה מצוינים בשוק המקומי, עם מבנה של שבעה מקומות, מחיר זול ביותר ואפילו תיבה אוטומטית. אבל שיווק המכונית הופסק בשנה שעברה בגלל שלא צוידה בבקרת יציבות. ואולם כמו שסיפרנו לכם לאחרונה, בקרסו הצליחו לקבל ממשרד התחבורה אישור חריג לשיווק הרכב תחת הגדרתו כמסחרי, למרות שמדובר במכונית נוסעים (סופרמיני מוארכת עם מרכב סטיישן). כתוצאה מהפרצה הזו, התאפשרה מכירת הלוגאן בלי בקרת יציבות החל מחודש ספטמבר הקרוב. למרות פניותינו בנושא, במשרד התחבורה בחרו שלא להגיב לשאלה מדוע אושרה מכירת מכונית נוסעים ללא בקרת יציבות.
בניגוד לעבר, רנו לוגאן MCV תוצע עם תיבה ידנית בלבד, בשתי רמות גימור ובמחיר נמוך יותר אך גם עם מנוע חלש משמעותית מבעבר (1.6 ליטר עם 85 כ"ס לעומת 105 בעבר). רמת הגימור הבסיסית תעלה 99,000 שקל והגבוהה 105,000 שקל, כאשר ההבדלים יכללו תפעול חשמלי למראות ולחלונות האחוריים. למעשה, הגרסה המצוידת יותר דומה ללוגאן שווקה כאן בעבר, אך אז מחירה עמד על 117,000 שקל.
בניגוד לעבר, ה-MCV תגיע עם חמישה מקומות בלבד, ועם אפשרות להרכבה מקומית של שני מושבים נוספים (מושבים מקוריים של רנו) תמורת 4,000 שקל. כך, לדברי קרסו, התאפשר שיווק הרכב כמסחרית ללא בקרת יציבות, אך עדיין נותרת השאלה מדוע התאפשר הפטור הזה דווקא ללוגאן, כאשר מסחריות קטנות ייעודיות כמו רנו קנגו וסיטרואן ברלינגו מחויבות בהימצאותה של המערכת.