פולקסווגן פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על האפ! (!up, "למעלה!"). העירונית החדשה של פולקסווגן תתחרה בפיאט 500 ובגרסת שלוש הדלתות של קיה פיקנטו, ובדומה למכונית הרטרו האיטלקית תציע שלל אפשרויות התאמה. בניגוד לדגמי התצוגה הראשונים, לאפ! מנוע קדמי והנעה קדמית, ובדומה להם גם לה תהיה גרסה חשמלית שתשווק משנת 2013.
בשלב ראשון פולקסווגן תציע מנוע בנזין אחד עם שלושה צילינדרים, שיוצע בגרסאות בנזין (60 או 75 כ"ס) וגז טבעי (68 כ"ס). כולן יציעו תצרוכת דלק נמוכה מאוד, כשדגמי הבנזין יצרכו 23.8 ק"מ לליטר בממוצע בגרסת ה-60 כ"ס (עם מערכת עצור-סע בתוספת תשלום) או 23.2 ק"מ לליטר בגרסת ה-75 כ"ס (גם עם מערכת עצור-סע). לדגם הגז הטבעי תהיה תצרוכת דלק מרשימה מאוד של 31.2 ק"מ לליטר.
כפי שניתן לראות בתמונות, פולקסווגן שמרה על העיצוב של רכבי התצוגה, וגם המידות נותרו קטנות למדי. לאפ! אורך של 354 ס"מ (תשעה יותר מרכב התצוגה המקורי וחצי ס"מ פחות מפיאט 500), רוחב של 164 ס"מ (1.5 יותר), גובה של 148 ס"מ (אחד פחות מה-500) ובסיס גלגלים של 242 ס"מ, ארוך ב-12 ס"מ מזה של המתחרה האיטלקית. לדברי פולקסווגן, בסיס הגלגלים הארוך יאפשר להעניק מרווח טוב לארבעה נוסעים, וגם תא המטען מציג נתון נדיב ביחס למידות הכלליות: 251 ליטר (לפיאט הקטנה 185 ליטר בלבד).
האפ! תשווק באירופה החל בחודש דצמבר, כשבתחילה יוצעו שלוש רמות גימור: "!take up" הבסיסית, "!move up" ו-"!high up" הבכירה. ברשימת האבזור ניתן יהיה לקבל בתוספת תשלום גם מערכת הגנה מפני תאונה במהירות נמוכה (בדומה ל-"City Safety" של וולוו), שתזהה סיכוי לתאונה באמצעות חיישני לייזר, ותבלום את הרכב מכל מהירות נמוכה יותר מ-30 קמ"ש.