ברוכים הבאים לראלי המהיר ביותר באליפות – ואחד האהובים ביותר על נהגים וצופים כאחד. הראלי ידוע בעיקר בזכות שבילי העפר החלקים מלאי הקפיצות הפוטוגניות, והנחיתות הלעיתים פוטוגניות אף יותר...
פינלנד תמיד הייתה בשליטת הנהגים המקומיים, כאשר רק לעיתים רחוקות הבליח נהג לא פיני אל העמדה הגבוהה בפודיום. בשנים האחרונות היחיד שהצליח לבצע זאת הוא סבסטיאן לואב, אלוף העולם מזה עידנים, שב-2008 היה לצרפתי השני (מאז דידיה אוריול ב-1992) שניצח בראלי.
אל גרסת 2011 של ראלי פינלנד נכנס לואב כמוביל הטבלה, אך לא בהפרש ענק מהמקום השני – מיקו הירבונן המקומי. נהגה הפיני של פורד הבין היטב את החשיבות של הניצחון בראלי, בכל הנוגע לסיכויי הזכייה באליפות שלו השנה, ועל כן לא היה מאוכזב ממנו כשכבר בסטייג' הראשון הוא איבד, ככל הנראה, כל סיכוי לשחזר את ניצחונו מ-2009.
לואב - ניצחון צרפתי בפינלנד


זה קרה בפנייה מהירה שמאלה. מנוע הפיאסטה של מיקו שבק חיים לרגע והוא החליק רחב מדי אל מחוץ לשביל – כשאחוריו פוגשים בעץ ובלמי המכונית, כמו גם המתלים שלה, נפגעים בתהליך. את הסטייג' הוא סיים 40 שניות מאחור, ונאלץ לדדות גם לאורך שני הסטייג'ים הבאים, עד לעמדת השירות הראשונה. בסיום יום התחרויות הראשון, לואב הוביל את החבורה בהפרש קצר בעוד הירבונן, אשר נותר כשתי דקות מאחור, נשבע לנסוע הכי מהר שיוכל כדי למזער נזקים.
והוא אכן ביצע: את הסטייג' הראשון של היום השני, והרביעי במספר בסך-הכל, הוא ניצח בהפרש של יותר מ-10 שניות מהמקום השני. גם בהמשך הוא ניצח בסטייג'ים, אך הקרב האמיתי התרחש כשתי דקות לפניו, עם לואב, אוגייר ולאטוולה המתחרים בהפרש של פחות מ-10 שניות אחד מהשני. ההובלה של לואב הצטמצמה מסטייג' לסטייג' עד שלבסוף הוא נעקף על ידי אוגייר לקראת סוף היום. בקטע הדירוג הלפני אחרון של היום, שהיה במתכונת של סופר-ספיישל-סטייג', התחרו לואב ואוגייר אחד נגד השני במסלול ייעודי שנבנה לצורך האירוע. אבנים שניתזו מגלגליו של אוגייר בפנייה הראשונה שברו את השמשה הקדמית של לואב, והוא נאלץ להאט. אך ההפרש לא היה גדול, ובסטייג' האחרון של אותו היום הפעילו כל המובילים טקטיקות האטה במטרה לשפר את מיקום הזינוק שלהם למחרת. לואב הגיע באיחור לזינוק וקיבל 10 שניות קנס, אוגייר האט יותר והצליח למנוע מבן קבוצתו את המקום השני, ולאטוולה הרוויח במיוחד כשהצליח להאט כדי פחות מ-3 שניות מאוגייר ולהתחיל את היום השלישי עם סיכוי טוב יותר לעלות בדירוג.
אבל לואב, כמו לואב, לא יתן להיותו ראשון על השביל להאט אותו. הוא השיג זמן מדהים בסטייג' הראשון של היום השלישי, מהיר משמעותית מאוגייר ולאטוולה. זה האחרון ציין כי נהג הכי מהר שיכל, אך הפיאסטה שלו לא כוילה כראוי וייצרה יותר מדי היגוי-יתר לאורך הסטייג'ים. הוא נאלץ להחזיק מעמד ולחכות שמשהו יקרה בחזית וישפר את סיכוייו.
ומשהו אכן קרה – תקר במכוניתו של אוגייר הגיע ביחד עם תיקון הבעיה במכוניתו של לאטוולה והקפיץ אותו אל המקום השני. משם הוא ייצר קצב מהיר במיוחד והתקרב כדי 8 שניות מלואב עד לסטייג' האחרון של היום.
אך זה לא היה מספיק. לואב הצליח לשמור על מיקומו ולנצח את הראלי, בעוד לאטוולה מסיים שני, ושניות בודדות מאחוריו אוגייר. הירבונן, שהתחיל את הראלי יותר משתי דקות מאחור, מסיים דקה ותשע שניות אחרי לואב, במקום הרביעי.


דירוג ראלי פינלנד:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן) – 2:39:37.0 (25 נק')
2. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – +8.1 (20 נק')
3. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 12.8+ (16 נק')
4. מיקו הירבונן (פורד) –1:09.1+ (15 נק')
5. פטר סולברג (קבוצת פטר סולברג) – +1:16.2 (10 נק')
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד)– 1:27.8+ (8 נק')
7. הנינג סולברג (סטובארט-פורד) – 3:25.5+ (6 נק')
8. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 3:53.2+ (4 נק')

דירוג נהגים אחרי 8 מרוצים:
1. סבסטיאן לואב (סיטרואן)– 171 נק'
2. מיקו הירבונן (פורד)– 144 נק'
3. סבסטיאן אוגייר (סיטרואן) – 140 נק'
4. יארי-מאטי לאטוולה (פורד) – 96 נק'
5. פטר סולברג (סיטרואן פרטית) – 83 נק'
6. מאדס אוסטברג (סטובארט-פורד)– 56 נק'
7. מתיו וילסון (סטובארט-פורד) – 40 נק'
8. קימי רייקונן (אייס 1) – 26 נק'

דירוג קבוצות אחרי 8 מרוצים:
1. סיטרואן – 290 נק'
2. פורד – 225 נק'
3. סטובארט-פורד – 101 נק'
4. פטר סולברג – 71 נק'
5. אייס 1 – 38 נק'
6. מונצ'י-פורד – 32 נק'