עיבוד מחשב של בנטלי לשטח שביצעה סדנת זנטאק, המציעה לפחות בתיאוריה בנטלי שטח כבר כיוםבפולקסווגן מעריכים ככל הנראה מסורת, מורשת והיסטוריה, אבל הרבה יותר מעריכים מזומנים. עוד מאלו האחרונים מאמינים בפולקסווגן שניתן יהיה להכניס מכיסי עשירים שיקנו בנטלי שתרד גם לשטח. כן: בנטלי SUV, עד כמה שצירוף מילים אלו נשמע הזוי – נישה שבנטלי מעולם לא נכנסה אליה.

כאשר פורשה הציגו את הקאיין הורמו לא מעט גבות; לאו דווקא בשל סיכויי ההצלחה או ההיגיון העסקי שמאחורי הצגת רכב שטח נושא הלוגו של פורשה – יותר בשל עצם הרעיון; פורשה לשטח?! העובדות מדברות בעד עצמן ועם הצלחה לא מתווכחים. לא מכבר שמענו גם על החייאת המותג לגונדה כאשר מכל התצורות להיוולד בהן מחדש נבחרה גם שם דווקא תצורת ה-SUV, ועוד אחת מכוערת במיוחד. גם במקרה זה הורמו גבות בפליאה (ואף בסלידה) אבל שוב טענו המצדדים שביזנס הוא ביזנס, זה מה שהלקוחות רוצים וממילא אף אחד לא ממש זוכר את מותג-העל לגונדה מימי אנטיוכוס. בנטלי, לא פחות אם לא יותר מהשתיים שהוזכרו, נראית שייכת לשטח כמו נושאת מטוסים למדבר סהרה. אבל כן, תהיה בנטלי לשטח.

בראיון שהעניק וולפגאנג דורהיימר, יו"ר בנטלי למגזין הגרמני אוטו, מוטור אנד ספורט, הוא מגלה שבחברה עובדים על SUV – ובתרגום מגרמנית נאמר במפורש "רכב שטח" – שיתחרה בעיקר בריינג' רובר ובפורשה קאיין (למרות שיהיה ככל הנראה יקר מהם). שוק רכבי השטח היוקרתיים ממשיך לצמוח ורק לאחרונה התבשרנו שגם ביגואר מתכננים להיכנס אליו בקרוב. דורהיימר מסביר את ההחלטה בכך ש"השווקים החשובים שלנו הם ארה"ב, סין ואירופה ושם יש ביקוש ל-SUV". מבין השורות ניתן היה גם להבין ששתי הסדרות המוצעות על-ידי בנטלי – שתיים בלבד: מולזאן וקונטיננטאל – פונות לקהל דומה, מציעות דגמים דומים למדי כאשר בעיקר המחיר מפריד ביניהן. "הכנסת רכב שטח להיצע תעורר את המותג ותכניס בו חיים". רמיזה קלה לפוטנציאל עתידי להיכנס לסגמנטים נוספים.

דורהיימר – לשעבר מנהל הפיתוח בפורשה –מבטיח אקסקלוסיביות וייחוד ל-SUV של בנטלי, למרות שלא חשף ולו ברמיזה פרטים טכניים. שמועות גורסות שהבנטלי לשטח תראה אור לקראת 2013 וכי סביר להניח שתתבסס על פלטפורמת פורשה קאיין העתידית (כלומר פלטפורמת פולקסווגן טוארג ואודי Q7) – עם שינויים והתאמות נדרשות.
ומה דעתכם? יש מקום לבנטלי לשטח או שזה נראה תלוש והזוי? והמסורת – עד כמה היא חשובה?