שלבי טואטארה
עד עתה מחזיקה בוגאטי הצרפתית בשיא המהירות העולמי למכוניות המורשות לנוע על כביש ציבורי, עם נתון של 431 קמ"ש אותו נושאת בגאון גרסת הסופר-ספורט של הוויירון. הסופר-ספורט גזלה את התואר משלבי אירו (Aero) האמריקנית – שקודם לכן נטלה אותו מבוגאטי ויירון הרגילה.
פינג-פונג שיאנית המהירות ממשיך, ועתה נראה כי ידה של שלבי סופרקארס (Shelby Supercars, או SSC בקיצור) על העליונה. וזה קורה עם השקתה של פצצה חדשה הנקראת טואטארה (Tuatara), ממשיכת דרכה של האירו. בשלבי טוענים לשיא עולם חדש: 440 קמ"ש!

SSC ערכו השקה מצומצמת ודלה בפרטים של יצירתם החדשה. מה שניתן לספר הוא שהמכונית החדשה מצוידת במנוע 7.0 ליטר (V8) עם צמד מגדשי טורבו והספק מרשים של 1,350 כ"ס. המנוע המרכזי מעביר את כוחו לגלגלים האחוריים באמצעות תיבת שבעה הילוכים סיקוונסיאלית.
המרכב חדש לגמרי ופותח מן המסד ועד לטפחות עבור הטואטארה, תוך שימוש בסיבי פחמן שנוצקו לצורתם הסופית בשיטות חדשניות, לטענת האמריקנים עם רמה חדשה של חוזק וקשיחות. אפילו החישוקים עשויים מסיבי פחמן, ומעבר למראה מיליון הדולר שלהם, הם מציעים חוזק ומשקל נמוך. בתוך המרכב, בעיקר בחזית ומאחור, משולבים חלקי יציקת סגסוגת אלומיניום בצורת חלת דבש שנועדו בין היתר לספוג מכות בעת פגיעה.

על העיצוב חתום ג'ייסון קסטריאוטה, מעצב בסאאב ובברטונה לשעבר – שם עיצב את המנטידה היפהיפייה. לדברי שלבי, קסטריאוטה ניסה ליצור "מכונית על בקווים קלאסיים... ללא ספויילר אחורי ענק וכמעט מתבקש". אבל, עדיין משהו צריך לשמור את הטיל המונחה הזה קרוב לאספלט במהירויות אליהן הוא מסוגל להגיע, ולשם כך עוצבו צמד כנפונים מעוקלים מעל לחיפויי הגלגלים האחוריים, האמורים לייצב את המכונית גם במהירות של יותר מ-400 קמ"ש. בנוסף, רצפת הרכב עוצבה כמסיט רוח המייצר כוח יניקה כלפי מטה לטובת הצמדה מרבית. לא פורסמו תמונות פנים, אך ב-SSC מבטיחים חוויה חזותית יוצאת דופן, הודות לשטח החלונות-גג הענק, שלמעשה מאפשר ראות טובה לכל הכיוונים.

והמחיר? גם זה טרם פורסם. מה שבטוח הוא שעם הטואטארה עולה מירוץ החימוש בעוד מדרגה, ולא נראה שזהו סוף פסוק.