מרצדס SLK. גרסת AMG תוצג בספטמבר עם מנוע V8 חדש
מרצדס SLK 55 AMG, גרסת הביצועים של הדור השלישי ל-SLK, תוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה בחודש ספטמבר. תמונות רשמיות עדיין אין, אבל במרצדס משחררים פרטים ראשונים על יחידת הכוח שתשמש את מכונית הספורט הקטנה. כמו בעבר, מדובר במנוע V8, הפעם בנפח 5.5 ליטר (לעומת 5.4) ועם הספק ומומנט גבוהים משמעותית: 422 כ"ס ב-6,800 סל"ד לעומת 360 ב-5,750 ו-55 קג"מ ב-4,500 סל"ד לעומת 52 ב-4,000.
אבל אלו לא החדשות העיקריות: לראשונה בתולדות דגמי AMG, מנוע ה-SLK 55 יציע מערכת לניתוק ארבעה צילינדרים, מה שיאפשר חסכון בדלק בנהיגה רגועה. המערכת, שפועלת אוטומטית במצב C של תיבת ההילוכים (Controlled Efficiency) בין 800 ל-3,600 סל"ד, תנתק את צילינדרים מספר 2, 3, 5 ו-8, ותותיר את המכונית עם 23.4 קג"מ. ארבעת הצילינדרים הללו יחזרו לפעולה בכל מצב אחר של התיבה, מעל ל-3,600 סל"ד או בלחיצה חזקה על דוושת המצערת. לדברי מרצדס, חזרתם לפעולה תתבצע במהירות וללא הפרעה לנהג.
המנוע החדש יהיה חסכוני בהרבה מקודמו, ויציע תצרוכת דלק ממוצעת של 11.8 ק"מ לליטר לעומת 8.3 ב-SLK AMG הקודמת. הוא מכונה בשם הקוד M152, ומבוסס על מנוע ה-M157 שהושק בשנת 2010 ומשמש את ה-E קלאס, CLS החדשה, S קלאס ו-CL בגרסאות ה-63 AMG, שם הוא מצויד בצמד מגדשי טורבו ומפיק בין 525 ל-571 כ"ס. מנוע ה-SLK ימשיך להיות אטמוספרי, ובכך יהיה חריג בקטגוריה בה שולטים מנועים מוגדשים.