שמרו על עצמכם ועל מכוניתכם גם בקיץ
הקיץ הגיע, יחד עם החופש הגדול והסכנות הספציפיות האופייניות לעונה. זו העונה בה יש לשמור טוב יותר על חיינו ובעיקר על חיי הילדים – בין אם הם שלנו ובין אם לאו. אעסוק רק בסכנות הנובעות עקב השימוש במכוניות ואופייניות לקיץ: החום הכבד מעיק, גם עליכם וגם על המכונית.
אתחיל במכונית. מערכת קירור המנוע: חייבים לבדוק אם מערכת הקירור תקינה, לא חסר בה נוזל קירור, הרדיאטור תקין וכולי. נסיעה עם מנוע חם מדי ("רותח"), תקצר או אפילו תסיים את חייו. שימו לב לנוריות או מד הטמפרטורה. המנוע חם מדי? עצרו בצד במקום בטוח, והניחו לו להתקרר לפני שאתם מעזים לפתוח את מכסה המים. זכרו, המים במכל נמצאים בטמפרטורה הגבוהה מטמפרטורת הרתיחה ובלחץ גבוה. ברגע בו ייפתח המכסה הם יתפרצו החוצה כהתפרצות גייזר. זה עשוי לגרום לכוויות. העדיפו לחכות לחברת השירות שלכם, מאשר לסכן את עצמכם או את המנוע.
צמיגים: צמיגים יבשים עשויים להתפוצץ תוך נסיעה ארוכה על כבישים לוהטים. זה יותר מסוכן מסכנת ההחלקה בחורף.
לכן, למרות הפרסומות הבלתי נלאות הקוראות "הכן את רכבך לחורף", בדקו אותם דווקא עכשיו, לפני שתיסעו עם כל המשפחה לחופשת הקיץ! (ואין לי אגב התנגדות שתבדקו אותם גם בחורף, מבחינת 'כל המרבה הרי זה משובח').
נהגים: החום המעיק, הלחות והחשיפה לשמש, מעייפים, מייבשים וגורמים לכם להיות פחות ערניים. שימו לב למצבכם הגופני. עייפים או לא מרוכזים? עצרו למנוחה, לשתייה והתרעננות. מזגן: הקפידו על תקינות המזגן ברכב שלכם. המזגן הוא אביזר בטיחות בנוסף להיותו אביזר נוחות, אל תחסכו דווקא על פריט זה.
נסיעה ארוכה עם מכונית מלאה ילדים או חברים משועממים בנסיעה ארוכה, עשויה להסיט את תשומת לבכם מהכביש. זה גורם תאונות מרכזי בקיץ! אל תתנו לזה לקרות לכם. ואחרונים חביבים, הילדים: אלו נמצאים בקיץ בכבישים, בכל שעה ובכל מקום. התחשבו בכך.
נהיגה בטוחה!