מיצובישי i-MiEV
מיצובישי מודיעה על הוזלה משמעותית במחירי ה-i-MiEV, הגרסה החשמלית של מכונית המיקרו i שהגיעה לאחרונה לישראל לניסוי דינמי. היפנים יציעו את המכונית בגרסה חדשה ומוחלשת שתהיה זולה ב-35%, עם מחיר של 2.6 מיליון ין (כ-110,000 שקל), או 1.88 מיליון ין אחרי סבסוד ממשלתי לו זכאי כל רוכש (כ-79,000 שקל). זאת בהשוואה למחיר של 3.98 מיליון ין (168,000 שקל) לחשמלית הקטנה עד עתה.
גם הגרסה הרגילה של מיצובישי i-MiEV הוזלה, ותוצע במחיר של 3.8 מיליון ין לפני סבסוד (כ-160,000 שקל), ירידה של קרוב ל-5%. זאת, למרות שהיא מציעה את אותו ההספק והמומנט - 64 כ"ס ו-18.4 קג"מ, המופקים ממנוע חשמלי שנתמך על-ידי מצברי לתיום-יון עם קיבולת של 16 קילו-וואט שעה. טווח הנסיעה של גרסה זו גם הוגדל תודות לשיפור בניהול הבלימה הרגרנטיבית, האוגרת אנרגיית שיוט ובלימה לשימוש עתידי. הטווח יעמוד מעתה על 180 ק"מ בין טעינות, לעומת 160 בעבר.
הגרסה המוזלת, שתכונה M, תוצע עם מצברי 10.5 קילו-וואט שעה, ותספק מומנט זהה של 18.4 קג"מ עם הספק מופחת (41 כ"ס). לגרסה זו גם טווח נסיעה קצר יותר של 120 ק"מ בין טעינות, אך היא תכפר על כך בטעינה מהירה יותר: 4.5 שעות עם שקע 200V או 14 שעות עם שקע 100V, לעומת שבע שעות עם 200V או 21 שעות עם 100V בגרסה החזקה, שקיבלה את השם G.
צילום: מנהל
גרסת ה-M המוחלשת ומוזלת מאוד (מימין) וה-G עם הטווח המשופר וההוזלה הקלה במחיר

בנוסף לשינויים אלה, ה-i-MiEV תזכה גם למראות צד גדולות יותר, מערכת מולטימדיה עם מסך "7 ללא תוספת תשלום (אופציה בעבר) ומושבים מחוממים בדגם ה-G. זהה אחרון יזכה גם לשלט חכם שיציג את רמת הטעינה של הרכב, ויאפשר תכנות זמן הטעינה וקירור או חימום תא הנוסעים מבחוץ. מיזוג תא הנוסעים בזמן טעינה יתבצע ללא בזבוז אנרגיה מהמצברים.

ומה איתנו?
ה-i-MiEV כבר הגיעה לישראל, ועוברת כאן סדרה של בדיקות וניסויים לקראת שיווק אפשרי. מחברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, נמסר ל"אוטו" כי בשלב זה השינויים מתייחסים ליפן, ועדיין לא ידוע מה תוכניות השיווק של הגרסאות החדשות באירופה. אלו יקבעו גם אם ומתי הן יגיעו אלינו, ואם זה יקרה זה יאפשר לקטנה החשמלית לחדור לשוק הישראלי עם תג מחיר תחרותי בהרבה מכפי שחזו בתחילה – כ-200,000 שקל.