גרייט-וול סטידבסופו של תהליך ארוך יצאה היום (א') חברת המזרח, המוכרת כיבואנית לנד רובר, לדרך חדשה ומרתקת עם השקת המותג הסיני גרייט-וול (Great Wall). וכמו שסיפרנו בעבר, הרכב הראשון של היצרנית הסינית שישווק בארץ הינו הסטיד (Steed), טנדר בעל מראה מקובל שיגיע אלינו במבנה של תא נהג כפול. מדובר במהלך טבעי, שכן לפי אנשי המזרח, גרייט-וול מובילה במכירת טנדרים בשוק הסיני כבר 12 שנים.

הסטיד יוצע עם הנעה אחורית או כפולה, ויגיע תחילה דווקא עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר, אשר מייצר 125 כ"ס. מקור המנוע במיצובישי והוא משודך לתיבה ידנית. זאת בניגוד לרוב המתחרים, שמציעים את השילוב דיזל-אוטומט. הסטיד יגיע בשתי רמות אבזור, שתיהן מצוידות למדי יחסית למקובל בתחום וכוללות חישוקים קלים, אפשרות לשני צבעי מרכב (חלק תחתון וכנפיים בצבע כסף), גלגל הגה מדופן עור ומערכת שמע עם תפעול מההגה. הגרסה המצוידת יותר תוצע עם ריפודי עור, מערכת שמע עם מסך מגע ומצלמה אחורית ועוד. מעניין לציין שלמרות רמת אבזור המותרות הגבוהה, הסטיד מצויד בשתי כריות אוויר בלבד.

היבואנית מאמינה שעל המפרט הטכני הלא מקובל בשוק, יפצו רמת האבזור ותג המחיר הזול. עם הנעה אחורית יעלה הסטיד 135,000 או 148,000 שקל בגרסה המצוידת יותר. גרסת ההנעה הכפולה תעלה 158,000 או 165,000 שקל ברמת הגימור הגבוהה. סם פסח, מנהל המכירות של המותג, מאמין שגרסת ההנעה האחורית תוכל לפנות גם ללקוחות של שוק המסחריות הקטנות (כמו רנו קנגו), שמחפשים רכב גדול אך לא יקר. מאידך הוא סבור שבזכות "כיסויי הארגז הייחודיים והספורטיביים למראה" יעניין הסטיד גם את מי שמחפש רכב פנאי זול.

היבואנית גם תציע הסבה לגז (עם אחריות מלאה) של הרכב, כדי להתגבר על היעדר האפשרות לדיזל. זו תימכר ב-36 תשלומים של 269 שקל לחודש. בפיתוחה הסתייעה היבואנית במפיץ האיטלקי, שכבר משווק את הרכב בארץ המגף בשלוש השנים האחרונות.

דני עייני, מנכ"ל המזרח, מקווה למכור 350 כלי רכב במהלך 12 החודשים הקרובים. כלי הרכב יזכו לאחריות מלאה של שלוש שנים. זה המקום לציין שהיות והסטיד אינו מצויד בבקרת יציבות, הוא לא יוכל להמשיך ולהגיע אלינו ב-2012. כרגע היבואנית לוחצת על משרד התחבורה, יחד עם יבואניות נוספות, לקבל ארכה נוספת עד 2013. באם דרישה זו לא תתקבל, היא תוכל למכור מכוניות ממלאי שהגיע לארץ עד סוף אוקטובר. לקראת סוף 2011 אמור הסטיד לקבל בקרת יציבות, ואז גם יקבל מנוע דיזל עם תקינת יורו 5 וכריות אוויר נוספות.