ג'נסון באטון (ארכיון)ג'נסון באטון, אלוף הפורמולה לשעבר ונהגה של מקלארן, זכה לנצחונו הראשון העונה בסופו של מירוץ ארוך ומבולבל בקנדה. כולם ציפו לגשם ביום המירוץ, אבל אף אחד לא ציפה שהוא יגרום לכזה כאוס. זה החל עוד לפני הפתיחה, עם גשם סוחף שגרם לכך שהמכוניות זינקו למירוץ מאחורי מכונית קוצבת. זה המשיך בכך שהמירוץ הופסק לשעתיים, ובסופו של דבר הסתיים כארבע שעות לאחר הזינוק המקורי.

באטון, שהיה מעורב בתאונה עם לואיס המילטון כבר בהקפות הראשונות, התדרדר לאחור, ולא נראה שהוא יהיה בכלל בתמונה. בשלבים מסוימים הוא היה במקום ה-21, אבל במירוץ כה מבולגן בו יצאה המכונית הקוצבת חמש פעמים, הצליח אלוף 2009 להתגבר גם על עונש כניסה לרחבת הטיפולים וגם על תאונה נוספת עם פרננדו אלונסו, כדי לטפס לחזית לקראת סוף המירוץ. הלחץ שהפעיל על סבסטיאן פטל בסוף המירוץ נשא פרי. פטל סיבסב בהקפה האחרונה ובאטון הצליח לסיים ראשון. לא יאומן.

פטל סיים שני, לפני חברו לקבוצה מרק וובר, שהיה מעורב באירועים רבים – כולל תאונה עם המילטון בהתחלה – והצליח ממש בסיום לעבור את מיכאל שומאכר במירוץ מוצלח יחסית. חמישי סיים ויטאלי פטרוב ברנו, לפני פיליפה מאסה בפרארי היחידה שהגיעה לקו הגמר. למקום השביעי הגיע קאמוי קוביאשי בסאובר, לפני חיימה אלגוסוארי בטורו רוסו, רובן באריקלו הוותיק בוויליאמס וסבסטיאן בואמי בטורו רוסו.

גרנד פרי קנדה – התוצאות
1. ג'נסון באטון – מקלארן
2. סבסטיאן פטל – רד בול
3. מרק וובר – רד בול
4. מיכאל שומאכר – מרצדס
5. ויטאלי פטרוב – רנו
6. פיליפה מאסה – פרארי
7. קאמוי קוביאשי – סאובר
8. חיימה אלגוסוארי – טורו רוסו
9. רובן בריקלו – וויליאמס
10. סבסטיאן בואמי – טורו רוסו

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 161 נק'
2. ג'נסון באטון – 101 נק'
3. מרק וובר – 94 נק'
4. לואיס המילטון – 85 נק'
5. פרננדו אלונסו – 69 נק'

אליפות העולם ליצרניות
1. רד בול – 255 נק'
2. מקלארן – 186 נק'
3. פרארי – 101 נק'
4. רנו – 60 נק'
5. מרצדס – 52 נק'