ב.מ.וו סדרה 1 החדשה, "אורבן" מימין ו"ספורט" משמאל
יותר משבע שנים אחרי שהציגה לראשונה את סדרה 1, ב.מ.וו חושפת את הדור השני של המשפחתית הקומפקטית היוקרתית. ובניגוד לשמועות שנפוצו לאחרונה בתעשיית הרכב, ה-1 החדשה שומרת על מבנה ההנעה של קודמתה, עם מנוע קדמי והנעה אחורית. גם הדור השני נחשף תחילה בגרסת חמש דלתות בלבד, ועם היצע המנועים הבסיסי שכולל יחידות ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (בנזין) או 2.0 ליטר (דיזל).
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה ממשיכה את עיצוב קודמתה, עם יחידות תאורה גדולות מלפנים ועיצוב האצ'בק שגרתי. החרטום מזכיר מאוד את עיצוב ב.מ.וו המודרני, ובמיוחד את סדרה 5 ו-7 החדשות, והמכונית נראית גדולה ובעיקר רחבה מבעבר. לתחושה זו יש אישוש גם בנתוני המידות, עם אורך שצמח ב-8.5 ס"מ ל-432 ס"מ, הרוחב בכשני ס"מ ל-176.5, גובה שנותר ללא שינוי (142 ס"מ) ובסיס גלגלים שצמח בשלושה ל-269 ס"מ. לנתון האחרון חשיבות רבה למרווח הברכיים בתא הנוסעים, ובב.מ.וו מבטיחים כי הספסל האחורי זוכה לתוספת של שני ס"מ כמענה לביקורת על צפיפותו בדור הראשון. גם תא המטען יוצא נשכר מהצמיחה במידות, עם 360 ליטר לעומת 330 בעבר.
חידוש משמעותי בהיצע המנועים של סדרה 1, יהיה אימוץ מוחלט של טכנולוגיית הגדשת טורבו. היצרנית שעד לפני פחות מעשור הצהירה מעל כל במה שמנוע אטמוספרי הוא הפתרון הטוב ביותר, מרימה ידיים מול הצורך לחסוך בדלק ותציע רק מנועי טורבו. יחידות הבנזין יהיו בנפח 1.6 ליטר בשתי גרסאות: 116i תציע 136 כ"ס ו-22.4 קג"מ, שיפור משמעותי לעומת 122 כ"ס ו-18.8 קג"מ ב-116i היוצאת (2.0 ליטר אטמוספרי). גרסה שנייה, 118i, תציע 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ, לעומת 143 כ"ס ו-19.4 קג"מ ב-118i היוצאת (אף היא 2.0 ליטר).
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה נחשפה רשמית
צילום: מנהל
חידוש נוסף נוגע לתיבות ההילוכים, כאן תוצע לראשונה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית במקום שישה בעבר. עם תיבה זו ה-116i תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.1 שניות ולמהירות מרבית של 210 קמ"ש. ה-118i תזדקק ל-7.5 שניות ותציע מהירות מרבית של 222 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת של גרסאות אלה תעמוד על 17.8 ק"מ לליטר ופליטת CO2 על 131 גרם לק"מ.
לצד מנוע הבנזין, יוצע גם מנוע 2.0 ליטר דיזל בשלושה הספקים: 116d עם 116 כ"ס, 118d עם 143 כ"ס ו-120d עם 184 כ"ס. גם אלה יציעו תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית עם שמונה, ואינם צפויים להגיע לשוק הישראלי. אצלנו השיווק יחל עם גרסאות הבנזין. בשלב מאוחר יותר, ב.מ.וו תציע מנוע טורבו-דיזל נוסף, עם נפח של 1.6 ליטר, 116 כ"ס ותצרוכת דלק מרשימה של 26.3 ק"מ לליטר (99 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ).
ב.מ.וו סדרה 1 החדשה נחשפה רשמית
צילום: מנהל
סדרה 1 החדשה תוצע לראשונה בשתי משפחות דגמים, שיובדלו ביניהן בעיצוב החיצוני והפנימי. אלו יכונו "אורבן" (Urban, עירוני) ו"ספורט" (Sport), ויזכו בין היתר לפגושים שונים, הבדלי אבזור ועיצוב בתא הנוסעים. לא יהיה הבדל מכני משמעותי בין השתיים, שיוצעו עם אותם מנועים, תיבות הילוכים ומערך מתלים.