מרצדס SLS AMG רודסטר
אחרי שעוררה את בלוטות החשק עם ההופעה החטופה בפרסומת המושקעת, ולאחר מכן גם בתמונות של רכב הניסוי, מרצדס מפרסמת סוף-סוף את הדבר האמיתי: תמונות רשמיות של ה-SLS AMG רודסטר החדשה. מכונית הספורט, שפותחה במקביל ל-SLS קופה הנמכרת גם בישראל (שלכם תמורת תג מחיר צנוע של 2.2 מיליון שקל), צפויה להגיע לאולמות התצוגה לקראת סוף השנה.
ה-SLS רודסטר כמעט זהה בעיצובה לקופה, למעט כמובן למנגנון גג הבד המתקפל במקום הקשיח הקבוע, ודלתות הנפתחות לצדדים במקום דלתות כנפי השחף. הגג, אגב, יכול להיפתח ולהיסגר גם בתנועה ובמהירות של עד 50 קמ"ש.
במרצדס מציינים כי הרודסטר שוקלת רק 40 ק"ג יותר מהקופה, עם נתון משקל עצמי נמוך יחסית של 1,660 ק"ג. גם נפח תא המטען כמעט ולא נפגע, עם 172 ליטר בהשוואה ל-175 בקופה. חדשות טובות לא פחות ניתן למצוא מתחת למכסה המנוע הארוך, שם מסתתרת יחידת ה-V8 של הקופה, שמציעה גם כאן נפח של 6.2 ליטר והספק מרבי של 571 כ"ס. יחד עם מומנט של 66.2 קג"מ, היא מאפשרת מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.8 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 317 קמ"ש. נתונים אלה זהים לנתוני הקופה.
עכשיו זה רשמי: מרצדס SLS AMG רודסטר
צילום: מנהל
עוד נמסר כי המכונית החדשה תוצע עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, לה ארבע תוכניות פעולה: מצב חסכון בדלק (C), ספורט (S), ספורט פלוס (+S) וידני (M). מצבים אלו ישלטו לא רק בסל"ד בו מועברים ההילוכים, אלא גם במהירות החלפתם. אם זו לא דמוקרטיה מספקת, ה-SLS רודסטר תציע לכם גם מתלים מתכווננים עם שלושה מצבי כיול: נוחות, ספורט וספורט פלוס. כמו יתר דגמי הרודסטר של מרצדס, גם כאן מוצעת מערכת ה"איירסקארף" (AIRSCARF, "צעיף אוויר"), המזרימה אוויר חם סביב הצוואר בנסיעה עם גג פתוח.
מרצדס לא מפרסמת תג מחיר לדגם החדש. מה שבטוח הוא שהמחיר יהיה גבוה משמעותית מזה של הקופה, שעם תג מחיר של 2.2 מיליון שקל היא המכונית היקרה ביותר בישראל הנמכרת על-ידי יבואנית רשמית.