אופנוע ים של סי-דו
כבכל תחילת קיץ, גם השנה הוזמנו להשקת הדגמים החדשים של אופנועי הים מבית סי-דו, המיובאת על ידי עופר-אבניר. היה מוזר מאוד להיות בין האופנועים, המים והדוגמניות בלי טל שביט שיפלרטט בחיוך עם הדוגמניות תוך שהוא מנהל דיון מעמיק עם מנהל המותג לגבי השפעת חתך הקוער החדש על יכולת הפניה במהירות גבוהה. אבל העולם לא עוצר כנראה בשביל אף אחד, לא בשביל טל ובטח לא בשבילנו, ולמרות התחושה המציקה שמשהו לא בסדר בתמונה הזו, עדיין הושקו כלים חדשים לקראת העונה החמה של אופנועי הים.
עיקר החדשות הן אלקטרוניקה להמונים וקוער חדש לדגמי ה-GTI, המכונה V3. המבנה החדש והמדורג של הקוער החדש – לא פריט נפוץ בקטגורית אופנועי הים – אמור להעניק שילוב משופר של יציבות במהירות גבוהה עם זריזות ויכולת פניה – תחום בו הצטיינה גם קודם הסדרה הבסיסית של סי-דו.
בתחום האלקטרוניקה לא מדובר בחידוש טכנולוגי פר-אקסלנס, אלא בהבאת מערכת הבלימה והמצערת האלקטרונית, שהוצגו כבר בשנה שעברה בדגמי קצה-החוד של החברה, אל כלל הדגמים. ליתר דיוק כמעט אל כלל הדגמים – שני דגמים לא זכו למלוא האלקטרוניקה: ה-GTS הבסיסי מוותר על מערכת הבלימה (שמפנה בעזרת מדף את זרם המים של המנוע קדימה, כדי לגרום לתאוטה מהירה יותר, או אף לשיט ברברס) בעוד ה-RXP-X RS, המיועד לקהל ספורטיבי ומיומן, נשאר נאמן למקורות ולמצערת הקונבנציונאלית, ולא מקבל את המצערת האלקטרונית. עוד אופציה ידנית לטובת הרוכבים המנוסים נרשמת בדגם ה-RXT-X aS RSׁ (כן, כנראה היתה מכירת 1+1 חינם על אותיות בקנדה כשהחליטו על שמות הדגם בסי-דו...). כאן מותקן בולם של פוקס במערכת המתלים בין הגוף לקוער, שפגשנו בשנה שעברה, המאפשר שליטה ידנית בשיכוך ההחזרה והכיווץ, בניגוד לשליטה הממוחשבת בשאר הדגמים המצוידים במתלים.
כמו כן, ברוח התקופה החדשה, יש גם מצב "ECO" בכלים המצוידים במצערת אלקטרונית, שמגביל את הספק המנוע (ומכאן, כמובן, את הביצועים) לטובת צריכת דלק עדיפה.
ומה יש לנו להגיד על הכלים החדשים? קשה מאוד להתרשם בתנאים המוגבלים של האגמון בפארק דרום. הכלים החזקים עדיין חזקים מדי בתנאים הללו, בדיוק כמו בשנה שעברה, וה-GTI החדשים עדיין מרגישים כמו הדבר הנכון יותר למי שלא חייב שיהיה לו את הכי חזק, עם שילוב של תחושה קלילה יחסית וביצועים יותר ממספקים. אבל כדי שנוכל להכריע בנושא בצורה יסודית, ביקשנו כבר מהיבואן לתאם מבחן מלא בכנרת באחד מימי הקיץ הקרובים. שלא תגידו שאנחנו לא משקיעים בשבילכם את הנשמה!