טנדר ראם. הוסב לרכב כלאיים נטען
חטיבת ראם (Ram) של קרייזלר – יצרנית הטנדרים וכלי הרכב המסחריים בקונצרן – תעביר עשרה טנדרים עם הנעת כלאיים למשרד האנרגיה האמריקני. זאת, כחלק מניסוי בטכנולוגיה ידידותית לסביבה בו נדרשת היצרנית להשתתף כחלק מתוכנית החילוץ לאחר פשיטת הרגל. הטנדרים הינם מדגם ראם 1500, שהוסבו להנעת כלאיים נטענת משקע החשמל.
מדובר בחלק ראשון של פרויקט ניסיוני רחב היקף, המשותף לקרייזלר ולמשרד האנרגיה. בשיאו ינועו 140 טנדרים היברידיים, בעלות פיתוח וייצור של כ-100 מיליון דולר (כ-450 מיליון שקל). הטנדרים האחרונים יסופקו עד ל-1 באוקטובר, וכולם יצוידו במנוע 'המי' V8 בנפח 5.7 ליטר, עם 345 כ"ס. אליו משודך מנוע חשמלי עם מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של של כ-13 קילו-וואט שעה. המטרה היא כמובן לחסוך בדלק וזיהום אוויר, והמפרט החלקי שפורסם מבטיח טווח נסיעה חשמלי של 32 ק"מ. הטווח המשולב לשימוש בחשמל ובנזין, יעמוד על 1,050 ק"מ, מה שאומר כי הטנדר הגדול יציג תצרוכת דלק של כ-10 ק"מ לליטר (מיכל הבנזין שלו בנפח 100 ליטר). כושר הגרירה והנשיאה בארגז, פרמטרים חשובים מאוד בטנדר, עומדים על קצת יותר מ-2.7 טון וכ-500 ק"ג בהתאמה.
בקרייזלר לא מנדבים פרטים נוספים אודות הניסוי ומטרותיו, אך בעיתונות האמריקנית מסבירים שהפרויקט יארך עד ליוני 2014, וכי סביר שעוד לפני כן יושק אב-טיפוס לקראת דגם סדרתי. קרייזלר, באופן רשמי לפחות, מכחישה כי יש כוונות לייצר רכב דומה. בכל מקרה, כנראה שהאמריקנים עדיין לא יכולים בלי טנדרי הענק שלהם, אבל גם נאלצים ליישר קו עם עניין החיסכון באנרגיה, במזהמים ובעלויות.