רד-בול. עוד נצחוןאלופי העולם, סבסטיאן פטל ורד-בול, רשמו בגרנד-פרי של ספרד ניצחון רביעי באליפות העולם בפרומולה 1. מרק וובר, נהגה השני של קבוצת רד-בול, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, סיים רביעי אחרי זינוק לא מוצלח. גיבור הזינוק על המסלול בברצלונה היה דווקא פרננדו אלונסו הספרדי, שבמגרש הבית הרגיש כנראה טוב במיוחד, והשתלט במפתיע על המקום הראשון אחרי שפתח מהמקום הרביעי. גם פטל הצליח לעבור את וובר בזינוק.
אבל אלונסו הצליח להוביל רק בשליש הראשון של המירוץ, כאשר לאחר מכן יצא מהתמונה. בשלב זה הפך המאבק על ההובלה לקרב פרטי בין פטל ללואיס המילטון במקלארן. זה ניסה לנצל בשלבי סיום בעיתיות של מערכת ה'קרס' במכונית הרד-בול כדי לעבור, אך לא הצליח. וובר, שפתח מהעמדה הבכירה, נכנע גם למהלך הטקטי המצוין של ג'נסון באטון במקלארן השנייה שסיים שלישי. הנהג הבריטי הדרדר למקום העשירי בזינוק, אך בגלל הסתפקות בשלוש החלפות צמיגים בלבד (לעומת ארבע אצל שאר המובילים) טיפס לקראת סיום למקום השלישי. במקום החמישי סיים אלונסו בפרארי, שלמרות הפתיחה המפתיעה חזרה לאכזב. עליונות המכוניות של רד-בול ומקלארן על השאר הייתה כזו, עד שבשלבי הסיום הן הקדימו בהקפה אפילו את אלונסו שבמקום החמישי.

מיכאל שומאכר, שפתח במקום העשירי, הצליח לטפס עד למקום השישי, ולהקדים את ניקו רוזברג חברו לקבוצה. במקום השמיני סיים ניק היידפילד, שפתח מהמקום האחרון אחרי שנאלץ לוותר על מקצה הדירוג כי מכוניתו עלתה באש. אחריו סיימו סרג'ו פרז וקאמוי קוביאשי בסואבר.

גרנד פרי ספרד
1. סבסטיאן פטל – רד-בול
2. לואיס המילטון – מקלארן
3. ג'נסון באטון – מקלארן
4. מרק וובר – רד-בול
5. פרננדו אלונסו – פרארי
6. מיכאל שומאכר – מרצדס
7. ניקו רוזברג – מרצדס
8. ניק היידפילד – רנו
9. סרג'יו פרז – סאובר
10. קאמוי קוביאשי – סאובר

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל – 118 נק'
2. לואיס המילטון – 77 נק'
3. מרק וובר- 67 נק'
4. ג'נסון באטון – 61 נק'
5. פרננדו אלונסו – 51 נק'

אליפות העולם ליצרניות
1. רד-בול – 185 נק'
2. מקלארן – 138 נק'
3. פרארי – 75 נק'
4. רנו – 46 נק'
5. מרצדס – 40 נק'