רנו פלואנס Z.E
חברת בטר פלייס פרסמה היום (א') את המחיר הצפוי לרנו פלונאס Z.E, המכונית החשמלית המסקרנת, ששיווקה יחל בארץ בחודש יולי. המכונית תוצע בשתי רמות גימור: אקספרסיון ודינמיק. המחיר פחות נמוך מכפי שניתן היה לצפות, בהתחשב בכך שהמיסוי על רכב חשמלי עומד על 10% בלבד (לעומת 30% לרכב כלאיים והרבה יותר מכך לרכב רגיל). הפלואנס תוצע תמורת בין 123,000 ל-130,000 שקל, כאשר המחיר כולל ארבע שנות אחריות אך לא כולל את מחיר המצברים, עליהם יהיה תשלום נפרד של בין 1,090 ל-1,599 שקל לחודש (52,320 עד 76,752 שקל על-פני חוזה התקשרות של ארבע שנים). המצברים נשארים בבעלות בטר פלייס, כאשר הלקוח קונה בעצם חבילת מנוי לשירותים ול"חשמל" שתספק החברה.
המכונית תוצע בגרסה הבסיסית עם בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט ומגביל מהירות, מערכת שמע מקורית עם חיבור USB ומערכת ניווט ותקשורת למוקד של בטר פלייס, שמכונה 'אוטוס'.
בשלב הראשון מציעה החברה ארבעה מסלולים עיקריים: לקוח שנוסע עד 20,000 ק"מ בשנה ישלם 1,090 שקל לחודש. חבילת 23,000 ק"מ תעלה 1,300 שקל, חבילת 26,000 ק"מ תעלה 1,470 שקל וחבילת עד 30,000 ק"מ תעלה 1,599 שקל. מדובר בחוזה לארבע שנים, שכולל החלפת מצברים ללא הגבלה בתחנות הייעודיות שמקימה החברה, התקנת עמדה טעינה פרטית (רק ללקוחות עם חניה פרטית), שירות לקוחות ושירותי דרך 24 שעות ביממה.
אנשי בטר פלייס טוענים כי לעומת רנו פלונאס בנזין, מדובר בחיסכון של 4,000 שקל לשנה במקרה של חבילת ה-20,000 ק"מ, שיגיע עד ל-5,400 שקל במקרה של 30,000 ק"מ. לטענתם, עלות החשמל ל-20,000 ק"מ תהיה זולה משימוש בדלק, וביטוח הפלואנס החשמלית יהיה זול יותר ב-1,000 שקל מגרסת הבנזין. המחיר מובטח לארבע שנים, וניתן יהיה להפסיק את ההתקשרות ללא קנס.
בנוסף, החברה תציע מנוי נהיגה חופשית לשלוש שנים (עד 25,000 ק"מ לשנה) במחיר של 157,500, מחיר גבוה ב-5,500 שקל מזה של טויוטה פריוס.
באופן מעניין למדי, חברת קרסו (יבואנית רנו) תהיה שותפה לא רק למתן השירות למכונית, אלא גם לשיווקה. המכונית תימכר במרכז של בטר פלייס בגלילות, אך גם באולמות התצוגה של רנו. בתחילת הדרך היא תופיע במרכזי המכירה של קרסו בירושלים, חיפה ובאר-שבע. בבטר פלייס סרבו לנקוב בכמות המכירות הצפויה לשנה הראשונה, אך מקווים להתחיל בשיווק כבר בחודש יולי הקרוב, כאשר מכוניות ראשונות צפויות לעלות על הכביש בחודש אוגוסט.