יונדאי i40 סדאן החדשה
תכירו את יונדאי i40 סדאן החדשה, המכונית שתאיים על ההגמוניה של מאזדה 6, פורד מונדיאו וסובארו B4 בשוק הישראלי, כשתגיע אלינו לקראת סוף השנה. זוהי הגרסה השנייה ל-i40, המחליפה האירופית של הסונטה המיושנת, שהוצגה לראשונה כסטיישן בתערוכת ז'נבה, ומגיעה כעת בגרסת הסדאן הרלוונטית לישראל לתערוכת ברצלונה. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, נמסר ל'אוטו' כי למרות שעדיין לא נקבע מועד סופי לשיווקה, הכוונה היא להתחיל בשיווק המכונית אצלנו במקביל לשיווקה באירופה, כלומר לקראת סוף שנת 2011 או ראשית 2012. בשלב זה עוד לא הוחלט אם להביא לישראל גם את גרסת הסטיישן השימושית.
ה-i40 מיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של יונדאי, בה פגשנו בין היתר ביונדאי ix35. וזה אומר כי את העיצוב הקופסתי של הסונטה היוצאת, מחליף עיצוב גלי עם קו מותניים העולה מהגלגל הקדמי לכיוון יחידות התאורה האחוריות. החרטום והחלק האחורי מזכירים את עיצובה של יונדאי i25 אקסנט, ובשלב זה הקוריאנים לא מפרסמים תמונות פנים - אך צפו לעיצוב זהה לזה של תא הנוסעים בסטיישן.
המשפחתית הגדולה החדשה מציגה מידות ממוצעות לקטגוריה, עם אורך כללי של 474 ס"מ (חצי ס"מ יותר ממאזדה 6), רוחב של 181.5 ס"מ (2+), גובה של 147 ס"מ (3+) ובסיס גלגלים של 277 ס"מ, ארוך ב-4.5 מזה של מאזדה 6. נפח תא המטען של דגם הסדאן החדש עומד על 503 ליטר, שניים פחות מבמאזדה. באופן מעניין, ה-i40 קטנה בכמעט כל ממד מהסונטה היוצאת: שישה ס"מ באורך, 1.5 ברוחב ו-17 ליטר בתא המטען. רק בסיס הגלגלים גדול יותר בארבעה ס"מ.
יונדאי תציע בשלב ראשון ארבע יחידות כוח, מהן רק אחת רלוונטית לשוק הישראלי: מנוע 2.0 ליטר עם 177 כ"ס ו-21.7 קג"מ, המשודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. מנוע זה מאפשר מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, לצד תצרוכת דלק של 14.7 ק"מ לליטר ופליטת פחמן דו-חמצני של 156 גרם לק"מ. נתונים אלה מתייחסים למנוע 2.0 ליטר עם תיבת שישה הילוכים ידנית, נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לגרסה האוטומטית לא פורסמו.
בהופעת בכורה: יונדאי i40 סדאן החדשה
צילום: מנהל
מלבד מנוע זה, ה-i40 תוצע גם עם מנוע בנזין נוסף וצמד יחידות דיזל החשובות לשוק האירופי. מנוע הבנזין יהיה בנפח 1.6 ליטר עם 135 כ"ס ו-16.8 קג"מ. הוא ישודך רק לתיבה ידנית ויציע ביצועים נאים של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 198 קמ"ש ותצרוכת דלק של 16.7 ק"מ לליטר (עם מערכת עצור-סע שתוצע בתוספת תשלום). מנועי הדיזל יהיו בנפח 1.7 ליטר, ועם הספק של 115 או 136 כ"ס. כאן תירשם תצרוכת דלק של 23.2 ו-22.2 ק"מ לליטר בהתאמה (עם עצור-סע ותיבה ידנית), כאשר את מנוע הדיזל הבכיר ניתן יהיה לצייד גם בתיבת שישה הילוכים אוטומטית.
עוד נמסר כי ברשימת התוספות - מרביתן בתשלום - יכללו מושבים קדמיים מאווררים, ספסל אחורי מחומם עם מסעד מתכוונן, מערכת שמע עם חיבור בלוטות' בהפעלה קולית, מערכת לסיוע בחניה ובלם חניה אלקטרוני. אבזור הבטיחות המינימלי באירופה יכלול שבע כריות אוויר (קדמיות, צדיות, וילון ואחת לברכי הנהג), ובתוספת תשלום יוצעו שתי כריות נוספות. מחיר ה-i40 באירופה לא פורסם. אצלנו היא צפויה ליישר קו עם מובילות הקטגוריה, ולהציג תג מחיר התחלתי של כ-157,000 שקל.