קיה ריו סדאן, הגרסה ה"אמריקנית". בדרך אלינו
אחרי שהשיקה את קיה פיקנטו החדשה, חברת טלקאר צפויה להתפנות להשקת דגם חדש וחשוב לא פחות: קיה ריו החדשה. המכונית, שהוצגה בתערוכת ז'נבה בגרסת האצ'בק ומאוחר יותר בניו-יורק בגרסת סדאן (לצד גרסה סינית שונה בעיצובה שנחשפה בשנגחאי ולא רלוונטית לנו), תתמודד מול מכוניות סופרמיני כמו יונדאי i20 אך גם מול משפחתיות קטנות דוגמת יונדאי i25 אקסנט ומאזדה 2 סדאן. את הפרטים הללו מספר לנו נשיא קיה לאיזור המזרח התיכון ואפריקה, שביקר בישראל לרגל השקת קיה פיקנטו.
השאיפות מרחיקות הלכת של קיה לשוק הישראלי, צפויות להוביל לתמחור אטרקטיבי גם בדגמי הריו. הסופרמיני החדשה תשווק אצלנו בגרסאות 1.4 ו-1.6 ליטר, ותחילת השיווק מתוכננת בשלב זה לקראת סוף השנה. עוד קודם לכן, נזכה לקבל את קיה אופטימה החדשה, מחליפת המג'נטיס המיושנת שנמכרה עד עתה בעיקר לשוק המוניות.
יי סיפר שהריו החדשה, שתגיע לישראל בסוף השנה, תוצע עם מנועי 1.4 ו-1.6 ליטר. לדבריו, בתחילת הדרך תהיה תיבת ארבעה הילוכים אוטומטית, אך היא תוחלף במהרה על-ידי תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה. יי מסביר כי הכוונה של קיה היא להביא את תיבות השישה הילוכים לכל המכוניות הקטנות, כאשר כלי רכב גדולים יותר – אופטימה וסורנטו למשל – יקבלו תיבות שמונה הילוכים אוטומטיות.

יתרה מזו, לדבריו קיה פורטה החדשה, שתושק בקוריאה בעוד מעט יותר משנה ותגיע אלינו לקראת פתיחת שנת 2013, תיישר קו עם האלנטרה (i35) החדשה של יונדאי מבחינת הספק מנוע (140 כ"ס), אך תוצע כבר עם תיבה רובוטית כפולת מצמדים כדי לשפר את תצרוכת הדלק. לפי מידע שמסר יי, עוד לפני הפורטה תציג החברה במהלך 2012 את קיה סיד החדשה, אשר תשתמש בתיבה עם שישה הילוכים.