מרצדס מציידת את ה-E קלאס הבכירה בהיצע, ה-E63 AMG, במנוע טווין-טורבו חדש. מדובר ביחידת הכוח של ה-CLS 63 AMG, והיא בנפח של 5.5 ליטר (6.2 בעבר) ושמונה צילינדרים ב-V. המנוע החדש יוצע בשתי גרסאות, רגילה ועם ערכת ביצועים של AMG, כשהראשונה מספקת 525 כ"ס (כמו בעבר) ו-71.6 קג"מ ב-1,700 סל"ד (64 קג"מ ב-5,200 סל"ד בעבר), והשנייה מציעה 557 כ"ס ו-81.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד.
בשני המקרים הביצועים יהיו מצויינים, עם 4.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בדגם ה"בסיסי" ו-4.3 עם ערכת הביצועים, שגם מעלה את המהירות המרבית מ-250 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית) ל-300 (מוגבלים אף הם). למרות הביצועים העדיפים בהשוואה ל-E63 הנוכחית (4.5 שניות, 250 קמ"ש), הדגם החדש יהיה חסכוני יותר ב-22%, כך לדברי מרצדס. לחסכון תסייע, בין היתר, מערכת עצור-סע שתדומם את המנוע בבלימה ועצירה. מערכת זו תופעל כשהנהג יבחר במצב "חסכון", שגם מעביר את תיבת שבעת ההילוכים האוטומטית לתוכנית בה היא מאיצה מעמידה בהילוך שני.
מנוע חדש למרצדס E63 AMG עם עד 557 כ
צילום: מנהל
מרצדס E63 AMG המחודשת תציע גם תא נוסעים משודרג, עם שינויים קלים לאבזור ולאיכות החומרים. היא תשווק באמריקה ואירופה החל מהסתיו הקרוב.