מרצדס מציידת את ה-E קלאס הבכירה בהיצע, ה-E63 AMG, במנוע טווין-טורבו חדש. מדובר ביחידת הכוח של ה-CLS 63 AMG, והיא בנפח של 5.5 ליטר (6.2 בעבר) ושמונה צילינדרים ב-V. המנוע החדש יוצע בשתי גרסאות, רגילה ועם ערכת ביצועים של AMG, כשהראשונה מספקת 525 כ"ס (כמו בעבר) ו-71.6 קג"מ ב-1,700 סל"ד (64 קג"מ ב-5,200 סל"ד בעבר), והשנייה מציעה 557 כ"ס ו-81.8 קג"מ ב-2,000 סל"ד.
בשני המקרים הביצועים יהיו מצויינים, עם 4.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בדגם ה"בסיסי" ו-4.3 עם ערכת הביצועים, שגם מעלה את המהירות המרבית מ-250 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית) ל-300 (מוגבלים אף הם). למרות הביצועים העדיפים בהשוואה ל-E63 הנוכחית (4.5 שניות, 250 קמ"ש), הדגם החדש יהיה חסכוני יותר ב-22%, כך לדברי מרצדס. לחסכון תסייע, בין היתר, מערכת עצור-סע שתדומם את המנוע בבלימה ועצירה. מערכת זו תופעל כשהנהג יבחר במצב "חסכון", שגם מעביר את תיבת שבעת ההילוכים האוטומטית לתוכנית בה היא מאיצה מעמידה בהילוך שני.
צילום: מנהל
מרצדס E63 AMG המחודשת תציע גם תא נוסעים משודרג, עם שינויים קלים לאבזור ולאיכות החומרים. היא תשווק באמריקה ואירופה החל מהסתיו הקרוב.