שברולט מאליבו החדשה
אחרי שהפכה את שברולט קרוז למכונית גלובלית המשווקת כמעט בכל מדינה בעולם, ג'נרל מוטורס מתפנה כדי לעשות את אותו הדבר גם למשפחתית הגדולה שלה, שברולט מאליבו. הדור השמיני למשפחתית, מאז הוצגה בשנת 1964 כרמת גימור בכירה של שברולט שבל (Chevelle), ישווק ב-100 שווקים ברחבי העולם, ועבר לצורך כך התאמה לא רק לעיצוב החדש של שברולט (עם דימיון ניכר לקרוז בחזית), אלא גם הפך קטן מהדור הקודם.
 
המאליבו החדשה מבוססת על פלטפורמת אפסילון 2, המשמשת גם את אופל אינסיגניה ותאומתה ביואיק ריגל. בכך פלטפורמת אופל וקטרה (אפסילון) הולכת סוף-סוף לעולמה, לאחר שהוחלפה במרבית שווקי העולם אך המשיכה לשמש את שברולט במאליבו היוצאת. הפלטפורמה החדשה מביאה איתה צמצום משמעותי במידת בסיס הגלגלים, שהתכווץ מ-285 ס"מ במאליבו דור שביעי ל-274 ס"מ בלבד בדור החדש. נתון זה זהה לאינסיגניה, וקצר ב-3.5 ס"מ מבסיס הגלגלים של טויוטה קאמרי, מתחרתה העיקרית של המאליבו באמריקה. מדובר במהלך חריג בתעשיית הרכב, שם מכוניות בדרך כלל רק תופחות, ולא מתכווצות.
 
גם בממד האורך הכללי נרשמה התכווצות, אך פחות משמעותית (486 ס"מ לעומת 487 בעבר). ברוחב דווקא נרשם גידול, עם 185 ס"מ לעומת 178.5 בדור הקודם, וממד הגובה עומד על 146 ס"מ (145 בעבר). כל הנתונים דומים מאוד לאלו של האינסיגניה, שקצרה בשלושה ס"מ מהמאליבו החדשה, זהה ברוחב וגבוהה מאחותה האמריקנית בארבעה ס"מ. בשברולט מבטיחים כי למרות המידות הקטנות יותר, המאליבו החדשה תציע מרווח עדיף משמעותית מקודמתה. גם תא המטען צמח בגודלו, עם 462 ליטר לעומת 430.
 
וזה לא הדבר היחיד שצמח: המאליבו מצטיידת גם במנוע בסיס גדול מבעבר, יחידת ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (לעומת 2.4), שתספק 190 כ"ס (173 בעבר) ו-25 קג"מ (21.8). נתוני ביצועים או תצרוכת דלק לא פורסמו. כמו בעבר, המנוע ישודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית שתעביר את הכוח לגלגלים הקדמיים. גרסאות נוספות, בהן דגם V6 וגרסת כלאיים, צפויות בהמשך.
 
שברולט מאליבו החדשה תציע גם יותר אבזור מבעבר. בין היתר ניתן לציין 10 כריות אוויר (מהן שמונה יופיעו כבר בגרסאות הבסיס), כמו גם אופציות בתוספת תשלום כמו מערכת לאזהרה מפני התנגשות חזיתית, התראה נגד סטייה מנתיב ומצלמה לנסיעה לאחור. יש גם מערכת מולטימדיה מקורית, עם מסך מתקפל שמאחוריו תא אחסון נסתר.
 
המאליבו החדשה תשווק באמריקה משנת 2012, כדגם 2013. מחברת UMI, יבואנית שברולט, נמסר כי הדגם החדש יגיע אלינו במחצית השנייה של שנה הבאה. למרות שאין עדיין מחיר רשמי, ניתן לשער כי כדי להישאר תחרותית, המאליבו תתומחר כאן באופן דומה לדגם הנוכחי.