במירוץ דרמטי ורצוף אירועים הצליח לואיס המילטון לנצח את בגרנד פרי הסיני ולקטוע את רצף הניצחונות של רד בול וסבסטיאן וטל, שנאלץ להסתפק במקום השני. במירוץ בו שיחקו שוב קצב שחיקת הצמיגים וטקטיקת החלפתם תפקיד מרכזי, הייתה ידה של מקלארן על העליונה שהימרה על שלוש עצירות, מול שתיים של וטל. זאת אחרי שהמילטון הצליח לחלוף על פני וטל ארבע הקפות לסיום.

פתיחת המירוץ הייתה שייכת דווקא לנהג השני של קבוצת מקלארן, ג'נסון באטון שהצליח לזנק טוב מווטל (שהיה שוב המהיר בהקפות הדירוג) וליטול את ההובלה, כאשר המילטון משתלט על המקום השני. ואולם טעות של באטון ברחבת הטיפולים סייעה לווטל לעבור אותו. ובהמשך עשה זאת גם המילטון.

ואולם במובנים רבים היה גיבור המירוץ דווקא מארק וובר ברד בול השנייה, שזינק מהמקום ה-18 אחרי מקצה דירוג גרוע. על ידי ניהול מירוץ חכם הצליח הנהג האוסטרלי לטפס עד למקום השלישי, כאשר הוא עוקף את באטון בהקפה האחרונה. באטון נאלץ להסתפק במקום הרביעי, לפני ניקו רוזברג במרצדס, שהפתיעה עם יכולת טובה למדי כאשר גם שומאכר מסיים בנקודות עם המקום השמיני – אחרי פתיחה מהמקום ה-14 (!). פרארי המשיכו עם יכולת בינונית ומקום שישי למאסה ושביעי לאלונסו. תשיעי סיים ויטאלי פטרוב ברנו עם תצוגה מאכזבת הפעם, ועשירי קאמוי קוביאשי.

גרנד פרי סין, תוצאות המירוץ:
1. לואיס המילטון, מקלארן
2. סבסטיאן וטל, רד בול
3. מארק וובר, רד בול
4. ג'נסון באטון, מקלארן
5. ניקו רוזברג, מרצדס
6. פיליפה מאסה, פרארי
7. פרננדו אלונסו, פרארי
8. מיכאל שומאכר, מרצדס
9. ויטאלי פטרוב, רנו
10. קאמוי קוביאשי, סאובר

אליפות העולם לנהגים, לאחר 3 מירוצים:
1. סבסטיאן וטל, 68 נק'
2. לואיס המילטון, 47 נק'
3. ג'נסון באטון, 38 נק'
4. מארק וובר, 37 נק'
5. פרננדו אלונסו, 26 נק'

אליפות העולם לקבוצות, לאחר 3 מירוצים:
1. רד בול, 105 נק'
2. מקלארן, 85 נק'
3. פרארי, 50 נק'
4. רנו, 32 נק'
5. מרצדס, 16 נק'