בשבוע שעבר סיפרנו לכם על מירוץ ישראלי ראשון בספורט הדריפטינג, אשר בהעדר היכולת לקיימו בארץ, התרחש בהונגריה. היזמים, אנשי בית הספר לנהיגת דריפט "MyWay", הקימו בשדה תעופה נטוש, המשמש גם מירוצים מאליפות הדריפטינג ההונגרית, מסלול גדל מימדים התחום בקונוסים וחצאי כדורי טניס. 16 ישראלים עלו על 16 מכוניות מסוג ב.מ.וו סדרה 3, כולן מוכנות לדריפטינג עם מנועים בעלי כ-300 כוחות סוס וכלוב התהפכות מלא. לרוב הנהגים ניסיון עשיר באימוני דריפט, וחלקם אף נהגו בעבר בהונגריה במסגרת קורסים שמעבירה חברת MyWay.

ביום הראשון של התחרות הם עברו סדרת אימונים מקיפה בכדי להכיר את המכוניות, וביום השני הם התאמנו עוד כ-4 שעות בכדי להתמקצע על התוואי. לאחר מכן הגיע זמן המוקדמות – שלושה סבבים בהם על הנהג לבצע את המסלול באופן המהיר והמדויק ביותר, תוך החלקה בזווית מקסימלית, ולא פחות חשוב – בסטייל. החשיבות של המוקדמות גדולה, שכן מיקום גבוה בה מאפשר התמודדות מול יריב חלש יותר בדו-קרב של התחרות. את המוקדמות סיים לאון טאובס בן ה-24 במקום הראשון, כשאחריו גיא מעודד, גם הוא בן 24, ותום סדובסקי, בן 26.
התחרות עצמה בוצעה בפורמט של ליגה, כאשר בסבב הראשון 8 זוגות. לרבע הגמר עלו להתחרות ראש בראש אולג וסילקוב בן ה-27, מדריך נהיגה מתקדמת ונהג דריפטים מחונן, ודודי פאר בן ה-33, מותיקי ספורט הדריפטים ואחד הנהגים המוכשרים בארץ. קרב זה הוכרע רק לאחר הסיבוב השלישי – לטובתו של דודי. הזוג השני כלל את תום סדובסקי ואת מורן גוט – נהג ג'ימקאנות מוכשר מאוד שמסתבר שבכל ספורט הקשור לארבעה גלגלים ומנוע הוא מגלה יכולות מופלאות. כנגד כל הסיכויים ניצח מורן את תום (שהתמקם במוקדמות הרבה מעליו) ועלה שלב. בזוג השלישי התחרה ניב סדובסקי, בן 33, אחיו של תום ואחד מנהגי הדריפט הותיקים בארץ, מול גיא מעודד – אשר ניצח בדוחק לאחר שלושה סבבים. בזוג האחרון ניצח לאון טאובס, מנצח המוקדמות אשר מתפקד ביום-יום כמדריך נהיגה מתקדמת, את יואן קזיז, אשר על אף גילו הצעיר (21) הוא מותיקי ספורט הדריפטינג בארץ.
כך עלה מורן גוט אל חצי הגמר, על אף ניסיון מועט מאוד בדריפטים, והוכיח לכולם שמספיק כישרון-על בכדי להצליח. אבל גם הוא נאלץ להיכנע לגיא מעודד, שבזכות ניסיונו וכשרונו נהג בצורה מדויקת ועקבית – ועלה אל הגמר. בחצי הגמר השני ניצח דודי את לאון, וכך נותרו דודי וגיא להתחרות על המקום הראשון. עם שקיעת עשן הצמיגים הסתבר שדודי הגיש את החלקת-חייו, שכן היא זיכתה לו בכבוד של המקום הראשון, וכבונוס - למימון מלא של MyWay לתחרות אחת במסגרת אליפות הונגריה בדריפטינג. גיא סיים שני וזכה במצלמת אקסטרים של GoPro, ולאון ניצח את מורן וזכה למקום השלישי ולזיכוי כספי לקנייה בספארקו ישראל. גם חברת הצמיגים הנקוק נתנה חסות לכמה מהנהגים בתחרות.