אודי S8 החדשה – עיצוב אגרסיבי, בעיקר בחזית והגלגלים הגדולים יהיו עיקר השינויים בין ה-S8 (בתמונה) לבין "סתם" A8אמנם לא מדובר ב"לחם וחמאה" של אודי, אבל הסופר-סלון הגרמניות תמיד עוררו עניין. במיוחד כשהיא מייצגת את תשובת אודי לגרסאות הקצה של סדרה S של מרצדס או סדרה 7 של ב.מ.וו. אודי A8 הכל-חדשה משווקת כבר למעלה משנה וגם נהגנו בה כשהיא הוצגה, אך למרות הזמן הרב שחלף היא עדיין אינה מציעה גרסת-על שרירית. לפיכך ההמתנה ל-S8 המיועדת מעוררת הרבה עניין וסקרנות, במיוחד שהרשת מלאה בתמונות והדלפות אודות המכונית החדשה.

אז מה אנחנו יודעים? ראשית, בניגוד ל-S8 הקודמת נראה שבאודי ינטשו את תצורת ה-V10 האטמוספרית (5.2 ליטר) לטובת V8 טווין-טורבו בנפח 4.0 ליטר. מהלך דומה אגב נקטה לאחרונה ב.מ.וו עם ה-M5 החדשה. למרות הירידה בנפח של ה-S8 נתון ההספק – 520 כ"ס – אמור להישאר על כנו, צריכת הדלק צפויה להשתפר באופן מהותי והמומנט המרבי אמור לעלות אף הוא.

לדברי מקורות שונים מדובר במנוע חדש, שיוצע גם עם מגדש אחד והספק שינוע סביב ה-400 כ"ס. גרסה זו תגיע ליישומים שפויים יותר בדגמים אחרים של היצרן ותחליף את ה- V8הוותיק בנפח 4.2 ליטר. מנוע ה-V10, אגב, לא יעלם. באודי מתכוונים לשדרג ולעדכן אותו, ולהותירו כמניע בדגמים ראויים בלבד מבית למבורגיני וגם מבית – ב-R8.

אודי S8 הבאה צפויה להיחשף במלואה במסגרת תערוכת רכב בארה"ב בתחילת השנה הבאה.