TM רייסינגחברת ליגל, יבואנית דוקאטי, הציגה אתמול (יום שני) ולראשונה בישראל, את דגמי השטח של TM רייסינג. עבור מי מכם שאינו מכיר את המותג נספר כי TM רייסנג האיטלקית קיימת מ-1978 ומייצרת כ-2,000 כלים בשנה – כולם בעבודת יד. ליין הדגמים כולל אופנועי מוטוקרוס ואנדורו דו-פעימתיים ואופנועי אנדורו בעלי 4 פעימות, כאשר לישראל צפויים להגיע כל דגמי האנדורו להם תקינה לרכיבה בכביש. בגזרת ה-2 פעימות היצע הנפחים יעמוד על 125, 250 ו-300 סמ"ק כאשר כל הגרסאות יזכו לסטנדרט אבזור גבוה, כמו למשל: בולמי זעזועים של Marzocchi 50 מ"מ Twin Chamber מלפנים, ובולם של Ohlins עם כל אפשרויות כיוון מאחור.
המחיר: 61,500 שקלים למנוע ה-125 סמ"ק, 77,500 שקלים למנוע ה-250 סמ"ק ו-81,500 שקלים למנוע ה-300 סמ"ק.
היצע מנועי ה-4 פעימות כולל 250 סמ"ק ו-400 סמ"ק וגם הם מגיעים במפרט גבוה הכולל שסתומי טיטניום לשיפור הביצועים (יתרון יחסי מול רוב המתחרים), 2 מפות הצתה, מכלולים מכורסמים לטובת הפחתת המשקל ועוד. המחיר: 87,500 שקלים ל-250 סמ"ק ו-89,500 שקלים ל-450 סמ"ק.
בנוסף, לרגל ההשקה מודיעה היבואנית כי במהלך 2011 תינתן לדגמי האנדורו התחייבות לרכישה חוזרת (BUY BACK) במחיר מחירון לקונה המקורי לאחר שנתיים מיום המכירה. מנכ"ל ליגל, אלי ברדה: " לאור האמון הרב שאנו רוכשים לכלים, החלטנו לצאת בצעד יוצא דופן בענף הדו גלגלי ולספק לרוכבי השטח חוויה אחרת."

כ-300 אופנועי אנדורו נמכרים בארץ מדי שנה כשבתקופה האחרונה הצטרפו להיצע המקומי יצרניות חדשות כמו הוסאברג (של ק.ט.מ) ו-HM מוטו (הונדה), וגם דגמי אנדורו של מותגים וותיקים. אומנם שוק הדו-גלגלי בישראל נמצא במגמת דעיכה, אולם קטגורית האנדורו דווקא צמחה בכ-10% במהלך אותה תקופה. מכאן הפריחה בסגמנט והכניסה המאסיבית של מותגים חדשים.
בליגל כמובן רוצים גם נתח מהעוגה ועל כן הם מתכננים להיכנס במלוא העוצמה עם הקמת קבוצת מרוצים רשמית עם 2 רוכבים, בשתי קטגוריות שונות. להערכתם ניתן למכור בין 40-30 כלים בשנה כאשר לאחר הסדרת חוק הספורט המוטורי ניתן כמעט להכפיל את המכירות. לעת עתה בליגל צופיים שדגם ה-125 סמ"ק יהפוך להיות להיט המכירות של הסדרה.