יחד עם ההודעה הרשמית שיצאה מהנהלת סאאב – הנמצאת בבעלות קבוצת ספייקר ההולנדית – בדבר עזבתו של מנכ"ל החברה, יאן אקה יונסון באמצע מאי השנה, נחשף גם עומק הבור בו נמצאת יצרנית הרכב מוכת הגורל. לא פחות מ-218 מיליון יורו רשומים בצד האדום של טבלת הרווח/הפסד, מה שהוביל להחלטה לפטר את הבוס הנוכחי על-ידי הבעלים – ויקטור מולר ההולנדי, בעלי ספייקר קארס, שגם ייקח על עצמו בשלב הראשון את ניהול החברה אותה רכש בתחילת 2010 מ-GM.
סאאב היתה ב-2010 אחת מיצרניות הרכב הקטנות באירופה וייצרה באותה השנה 32,000 מכוניות. זה אולי לא נשמע הרבה אבל זה 50% יותר ממה שיצרה שנה קודם לכן, כאשר הייתה עדיין בבעלות ג'נרל מוטורס. ברור לכל שהיעד להגיע השנה לייצור 80,000 מכוניות – בכלל זה גם עבור הבנקאי הרוסי וולדימיר אנטונוב, משקיע פוטנציאלי "כבד" בקבוצה – כבר אינו ריאלי. זה האחרון היה מועמד לרכישת סאאב בשעתו אך נפסל על-ידי הרשויות האמריקאיות בשל קרבתו לכאורה לגורמי פשע מאורגן ברוסיה. למרות זאת, למולר בספייקר זה כנראה לא הפריע, אך בהחלט מפריעה העובדה שעבור המשקיע הפוטנציאלי הכלה נראית פתאום פחות יפה ומושכת.
בענף מעטים המאשימים את יאן אקה יונסון במצבה של סאאב כיום; יונסון הסביר את פרישתו לאחר 40 שנים בסאאב מתוכן 6 בפסגה "מסיבות אישיות". בסאאב עדין מועסקים 3,700 עובדים ולספייקר עדיין תוכניות מרחיקות לכת עבור יצרנית הרכב השבדית.