עונת הפורמולה 1 של 2011 נפתחה הבוקר באלברט-פארק, הפסטורלי שבמלבורן, אוסטרליה בטון דומה מאוד לזה שבו הסתיימה בשנה שעברה. למרות כל שינויי התקנות, החלפת יצרן הצמיגים (מברידג'סטון לפירלי) והפיתוחים, בסופו של דבר שלטו במירוץ אלופי 2010 – סבסטיאן וטל וקבוצת רד-בול. וטל שלט במקצה הדירוג והוביל את המירוץ באופן ברור ובטוח כאשר לואיס המילטון במקלארן שסיים שני לא יכול היה לסכן אותו. עם זאת היכולת הגבוה של המילטון הראתה שלפחות כרגע מקלארן היא היחידה שיכולה לדגדג את רד-בול. גם נהגה השני של הקבוצה, ג'נסון באטון נראה טוב למדי, אך סיים שישי בגלל עונש שספג בתחילת המירוץ אחרי ניסיון עקיפה לא מוצלח על פיליפה מאסה בפרארי (שסיים במקום התשיעי).

הפתעת המירוץ הייתה קבוצת רנו שהתייצבה ללא הנהג הבכיר שלה, רוברט קוביצה שנפצע בתחרות ראלי. נהג מספר שתיים שלה, ויטאלי פטרוב, הצליח לקחת את המכונית עד למקום השלישי בסיום, כדי לסמן שרנו-לוטוס עשויה להיות השנה גורם מפתיע. רביעי סיים פרננדו אלונסו בפרארי שלא נראתה מספיק טוב. אלונסו זינק רע והדרדר למקום התשיעי, אך בהמשך הצליח להתקדם.אכזבת המירוץ הפותח הייתה כנראה קבוצת מרצדס שלא נראתה במקצה הדירוג וכבר באמצע המירוץ הייתה מחוץ לאירוע כאשר מיכאל שומאכר (בסוף שבוע גרוע במיוחד) פרש בגלל תקלה, וניקו רוזברג בגלל תאונה.

מארק וובר נהגה השני של קבוצת רד-בול נהנה מיום פחות מוצלח וסיים חמישי לפני באטון, וסרג'יו פרז, הרוקי המפתיע של סאובר שהצליח לסיים את המירוץ עם החלפת צמיגים אחת בלבד. במקום השמיני סיים נהגה השני של סאובר המפתיעה קמוי קוביאשי, לפני מאסה, וסבסטיאן בואמי בטורו-רוסו.

בין סימני השאלה הגדולים שנותרו גם אחרי המירוץ היה נושא הצמיגים, כאשר רוב הנהגים נאלצו לבצע שתי החלפות, וחלק לא מבוטל אפילו שלוש החלפות (פרארי, וובר, באטון ועוד). קצב החלפת הצמיגים במכוניות המובילות בהחלט ישפיע על תוצאות המירוץ, ונראה שאת התשובות על כך נקבל באירועים הבאים שיתנהלו על מסלולים אמיתיים (אלברט פארק אינו מסלול מירוצים והינו קרוב יותר למסלול רחובות).

גרנד פרי אוסטרליה, תוצאות המירוץ:
1. סבסטיאן וטל, רד בול
2. לואיס המילטון, מקלארן
3. ויטאלי פטרוב, רנו
4. פרננדו אלונסו, פרארי
5. מארק וובר, רד בול
6. ג'נסון באטון, מקלארן
7. סרג'יו פרז, סאובר
8. קאמוי קוביאשי, סאובר
9. פיליפה מאסה, פרארי
10. סבסטיאן בואמי, טורו רוסו

אליפות הנהגים:
1. סבסטיאן וטל, 25 נק'
2. לואיס המילטון, 18 נק'
3. ויטאלי פטרוב, 15 נק'
4. פרננדו אלונסו, 12 נק'
5. מארק וובר, 10 נק'

אליפות היצרנים:
1. רד-בול, 35 נק'
2. מקלארן, 26 נק'
3. רנו, 15 נק'
4. פרארי, 14 נק'
5. סאובר, 10 נק'