בראבוס 800 iBusiness 2.0לקראת תערוכת ז'נבה שנערכה בסוף 2009 הציגה סדנת העילית הגרמנייה בראבוס, צמד לימוזינות-על שהיו לסדאן המהירות בעולם בשעתו. תחילה הייתה זו מפלצת על בסיס סדרה S שנקראה בראבוס SV12 R והציעה 750 כ"ס שהספיקו ל-340 קמ"ש (מוגבלי מחשב!) ולהאצה מעמידה תוך כ-4 שניות. זמן קצר לאחר מכן נחשפה סופר-סדאן נוספת, מהירה וחזקה עוד יותר, מבוססת על מרצדס E-קלאס שנקראה בראבוס EV12 'אחת מעשר'. זו האחרונה הוצעה – כפי ששמה מלמד – בסדרה מצומצמת של 10 יחידות בלבד, ושוחררה מכל רסן או מגבלות אלקטרוניות. התוצאה: 800 כ"ס, 370 (!) קמ"ש ומ-0-100 נדרשו 3.7 שניות בלבד...
המשרד המהיר בעולם
צילום: מנהל
אם נתייחס אל הואריאציה האחרונה אכן כאל "סדרה מצומצמת" שלמעשה לא ממש נמכרה לציבור הרחב, הרי שהפצצה האחרונה שבראבוס שחררה בהחלט ראויה לתואר "הסדאן המהירה (והחזקה...) בעולם". האחרונה הוצגה בבאוגוסט 2010 והייתה למעשה ממשיכת דרכה של אותה SV 12 R; זו החדשה ענתה לשם בראבוס S–קלאס iBusiness. כעת מציעה בראבוס את ה-800 iBusiness 2.0, אותה מכונית בתוספת המילה האחרונה בתחום האלקטרוניקה. צמד המדפים הנשלפים באחורי המושבים הקדמיים מכילים כל אחד iPad 2 ומקלדת Bluetooth. בתא המטען מותקן מחשב Mac המעביר מידע אל מסכי תצוגה המותקנים בתקרה שבנוסף תמצאו iPod טאץ' עם יכולת אחסון מוסיקה בנפח 64GB אותה תוכלו לשמוע גם באמצעות אוזניות האיכות מתוצרת Sennheiser הגרמנית.
המשרד המהיר בעולם
צילום: מנהל
בכדי להביא לידי ביטוי את שפע המחשוב ומערכת המולטימדיה האיכותית, לא די היה לאנשי בראבוס ב"סתם" פנים של מרצדס S קלאס; כל הדיפונים והמושבים הוסרו בכדי להתקין עוד חומרי בידוד ואיטום, והוחזרו למקומם – לאחר ששודרגו עם עורות משובחים ועץ מהגוני – תוך יצירת חלל אקוסטי ברמה הגבוהה ביותר. חבילת האבזור והשדרוג מוצעת לכל דגם מסדרה S, כאשר מי שמחפש את הטוב והחזק ביותר יכול לקבל את ה-800 iBusiness 2.0 לאחר הטיפול המכאני.
ומה הוא כולל? מנוע טווין-טורבו V12 בנפח 6.3 ליטר, 788 כ"ס, למעלה מ-112 קג"מ, 3.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת מחשב של 350 קמ"ש. מחיר לא פורסם. יש בקשות נוספות?