לינקולן, מקום ראשון בסקר. בתמונה ה-MKSחברת הסקרים J.D.Power פרסמה השבוע את סקר האמינות (Dependability Study) השנתי שלה המתייחס לשוק האמריקאי. הסקר מתייחס לתקלות שנרשמו במהלך השנה למכוניות בנות 3 שנים (כאלה שיוצרו ב-2008) ומדרג מכוניות ומותגים לפי מספר התקלות הממוצע לכל 100 כלי רכב שנמכרו. היקף הסקר הבלתי תלוי הוא 43,700 מכוניות ועורכי הסקר ציינו כי האמינות הכוללת של כלי הרכב שופרה בהשוואה לשנה הקודמת (בעיקר במכלולים כגון מנוע, תיבות הילוכים, מערכות היגוי ובלמים), אולם היצרנים עדיין רושמים מספר גבוה של ריג'קטים כשמדובר בטכנולוגיות חדשות ואלקטרוניקה, דוגמת מערכות סטריאו, ניווט וחיישני לחץ אוויר.

לפני שנתיים התחוללה הפתעה מרעישה כאשר לקסוס, המובילה המסורתית של הסקר, איבדה את מקומה הראשון (בו דורגה במשך 14 שנים ברציפות!), אך השנה הצליחו מותגי הקונצרן לטפס בחזרה מעלה – לקסוס קפצה מהמקום הרביעי לשני ואילו טויוטה טיפסה מהמקום השישי לחמישי. את הבכורה נאלצה לקסוס להשאיר למותג היוקרה האמריקאי של קונצרן פורד, לינקולן, שכבש את המקום הראשון לאחר שב-2010 דורג במקום השני. מותג פורד עצמו דווקא התדרדר מעט, מהמקום השמיני למקום ה-13.
את השלישייה הפותחת סוגרת יגואר, שחזרה לצמרת לאחר שבשנה שעברה נפלה למקום ה-23. במקום הרביעי ניצבה השנה פורשה – שב-2010 דורגה ראשונה – אך ה-911 שמרה על הגחלת וזכתה במקום הראשון בסקר הדגמים, עם 68 תקלות בלבד לכל 100 כלי רכב.
את רשימת המותגים סוגרים השנה מיני וג'יפ, שרשמו ממוצע של 221 ו-214 תקלות בהתאמה – יותר מכפול מהממוצע של לינקולן (101 תקלות).

סקר אמינות J.D. Power בארה
צילום: מנהל
טויוטה מובילה בדרוג הדגמים. בתמונה טויוטה 4-ראנר
טויוטה שמרה על המסורת בדירוג הדגמים, והייתה למותג עם הכי הרבה דגמים במקום הראשון בקטגוריה שלהם – לא פחות משבעה דגמים שונים, שהרלוונטיים מביניהם עבורנו הם לקסוס RX וטויוטה פריוס (השאר הינם דגמים שאינם נמכרים בישראל, דוגמת טויוטה טאקומה, סאיון Xb וכו'). אחריה דורגה פורד עם ארבעה דגמים בראש (פורד מוסטנג ולינקולן נוויגייטור הם היחידים שאיכשהו רלוונטיים לישראל), לפני GM (ביואיק לוצרן; הלה-קרוס דורגה שנייה בקטגוריה שלה) והונדה (CR-V, לג'נד וג'אז – שדורגה בקטגורית הקטנות לפני טויוטה יאריס ויונדאי אקסנט). מרצדס גם ראויה לציון לשבח, בזכות שני דגמים שדורגו במקום השני בקטגוריה שלהם (S קלאס ו-E קלאס) ודגם אחד שדורג ראשון (CLK).