דה טומאסו דה-אובילאחד הסיפורים היותר מוזרים ומסקרנים בתערוכת ז'נבה האחרונה הגיעו מאיטליה. ארץ המגף ספקה לנו חברה חדשה במועדון היצרנים האקזוטיים שקמים מדי פעם לתחייה מחודשת. הפעם מדובר בדה טומאסו דה-אוביל (DeAuville) שככבה גם בעמדה של פינינפארינה.

הסיפור נשמע מעט מוזר, אבל צריך לזכור שבאיטליה הכל אפשרי. הרמן מליה, האחראי על הפיתוח העסקי והשיווק במותג החדש-ישן מתנדב לספק לנו מידע. הוא מתחיל במשפחתו של דנטה רוזוליו מבכירי פיאט בעבר, שהייתה בעלת פטנט ייחודי של בניה באלומיניום. מדובר בצורת בניה מיוחדת עם מעט חלקים שמבטיחה הפחתה של 30% במשקל וגם בכוח העבודה. לטענתו, הפטנט הזה גם מבטיח מחירים זולים יחסית וזמני פיתוח קצרים. "הם רצו לרכוש את המפעל של ברטונה אבל פיאט עשתה זאת." הוא מספר. "אז הם קנו את השם דה טומאסו מהמשפחה וגם את שמות הדגמים. כדי לבנות את המכוניות הם קנו את המפעל של פינינפארינה בטורינו ואת זה של דלפי בליבורנו. בשניהם אנחנו יכולים לבנות כ-8,000 מכוניות, ואולי נקנה מפעל נוסף מפיאט בדרום איטליה".
דה טומאסו בדרך לישראל?
צילום: מנהל
דה טומאסו דה-אוביל המקורית שיוצרה בין השנים 1971 - 1985
כרגע הם מציגים את הדה-אוביל הגדולה והמגושמת שעיצב פינינפארינה. "היא ממוקמת בין ב.מ.וו X6 לפורשה פאנמרה," הוא אומר, "ויש לה הנעה כפולה ואפשרות הגבהה. חטיבת הכוח תגיע מיצרן מוביל אבל אנחנו נותנים להם את הכבוד לבשר על כך". המחיר יהיה 90,000 אירו שלדעתו זה ממש זול. "אני יודע שיתחילו בקרוב לשווק אצלכם את מזראטי ופרארי ותתפלא, אבל הגיעו אלי כבר כמה יבואנים מישראל שהתעניינו במכונית..."

ומה הלאה? "בתערוכת לוס-אנג'לס שתיערך בסוף השנה נציג את הפנתרה החדשה. מדובר בדו-מושבית ספורטיבית ברוח מכונית הספורט של שנות ה-70. אחרי כן נציג לימוזינה גדולה עם ארבע דלתות. אנחנו מתכננים להגיע למכירות של 8,000 כלים כשהחלוקה תהיה 2,000 לפנתרה ו-3,000 לדה-אוביל וללימוזין (שאולי תיקרא לונגצ'אמפ א.ש.)".

אני מזכיר לו שפעם דה-טומאסו ייצרה מכוניות זולות בשם אינוצ'נטי. "אם נרכוש את המפעל מפיאט. ייתכן שנוכל לעשות משהו עממי יותר מההיצע העכשווי".
נשמע דמיוני. אכן...