בסוף התדריך לפני היציאה, סיפר מיקי יוחאי, מארגן הליגה, כי התלבט אם לבטל את התחרות בעקבות מותו הטראגי של טל שביט בתאונת דרכים, שלושה ימים לפני התחרות – אבל הגיע למסקנה כי טל, שהיה פעיל כל כך בדחיפה של הספורט המוטורי בארץ, היה מעדיף שהתחרות תתקיים. אני מסכים איתו לחלוטין. וכך, לאחר דקת דומיה לזכרו של טל, התפזרו הצוותים אל הכלים להיערך לזינוק לאירוע שהיה אמור להיות השני בליגה, אבל הפך לאירוע הפתיחה בגלל התנכלות החוק וחקלאים מקומיים לאירוע הקודם. 17 כלים בסך הכל התייצבו על קו הזינוק, חלקם חדשים לחלוטין (כמו החבר'ה עם הכלי המוזר למראה מעוספיה), חלקם וותיקים כל כך שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתחרות (צוות ניר, ב.ינוביץ', שי שמעוני ועוד) וחלקם חוזרים עם כלים משופרים ומחודשים, כמו צוות פרוג'יפ בראשות גיא רפאל, שהגיע עם כלי חדש בעל מתלים נפרדים וצביעה זרחנית, כמקובל אצל החבורה החיפאית הזו.

המסלול – שהורכב משני סטייג'ים (הראשון באורך 19 ק"מ והשני 18 ק"מ) – העביר את המתחרים בין ערוצי הנחלים, תעלות הניקוז והשטחים המוצפים של אזור מקורות הירקון, ראש העין וכפר-סבא. כמקובל אצל מיקי בשנים האחרונות, עיקר המכשולים התבססו על בוץ, עם תיבול של מעט סלעים ומדרונות. אולם מזג האוויר החם והיבש יחסית שקדם לאירוע נטל מעט מעוקץ הבוץ – מספר מכשולים, כמו חציית הנתיב מתחת למחלף קסם, שידעו לאתגר היטב את הצוותים בשנים עברו, נחצו השנה בקלילות, ובחצי הראשון של המסלול התקשינו לעמוד בקצב שקבעו המובילים, ובעיקר צוות פרוג'יפ, ופעם אחר פעם הגענו למכשולים אחרי שכבר סיימו את החציה.
ליגת קרוס קאנטרי: חגור
צילום: ניצן אביבי
גם מכשול מספר 6 בסטייג' הראשון – ערוץ נחל-ביוב ריחני זרוע בולדרים, בסמוך לאזור התעשייה של כפר-סבא – נצלח בקלות על ידי הכלי עתיר הכוח ומהלך המתלים של פרוג'יפ, וגם שי שמעוני וצוות גילי חצו אותו בקלות יחסית תוך בחירת קו טובה ותפעול זריז של הכננת, אבל אז התחיל הבלגאן. צוות זוקי בסמוראי ירד אל הערוץ, ומיד אחריו צוות ניר, לנד רובר גבע, יוסי במות וב. ינוביץ', כשאל פקק התנועה מצטרף גם צוות מסגרית ברוך עם המפלצת הרועמת שלהם. בחירת נתיב לא טובה של צוות הסמוראי עצרה את התנועה וגרמה לצוותים מאחור להתחיל ולחפש נתיבי עקיפה. בלט בחוסר סבלנותו צוות ברוך, שאומנם הצליח לצאת מהמכשול מבלי לפתוח כננת (או להוריד נווט לבחירת נתיב רגלית), אבל טוב היה אם היה מפגין מעט יותר התחשבות וזהירות כלפי אנשי הצוותים האחרים, גם על חשבון עוד כמה שניות ביציאה מהמכשול.

המכשול המאתגר הבא היה כבר בסטייג' השני. בעצם, מקבץ מכשולים – שטח בור מוצף וערוץ נחל בוצי בפאתי אזור התעשייה של ראש-העין, שימשו במה לרצף מכשולים שהצליחו, סוף סוף, להאט במעט את אנשי פרוג'יפ. עם הגיענו למקום הנחו אותנו נהמות V8 מתוסכל כאריה במלכודת אל החרק הירוק-צהוב של פרוג'יפ שנלכד בתחתיתו הדביקה של ערוץ בוצי, ישר וארוך ובלי עץ אחד לרפואה לאורכו. הכננת נפתחה עד סופה והרצועות נשלפו עד האחרונה כדי להגיע לעץ גדול בסוף הישורת, והצוות חפר בעקשנות ואיטיות קוליסים עמוקים לכל אורך הערוץ, משאיר אחריו מכשול קשה עוד יותר לכלים בעלי גלגלים קטנים יותר משלו. בתור דובדבן ארגן מיקי מיד אחר כך עוד בור בוץ תמים למראה אבל עמוק ורך. עוד פרישת כננת קלה – וצוות פרוג'יפ בחוץ, בדרך למכשול הבא ובפער מבטיח על הדולקים בעקבותיו.

הבאים בתור להכנס לנקיק הם צוות גילי, במה שכנראה היה – לפני שיפורים ושינויים רבים – סופה. אולם הם טובעים בתוך הקוליסים שהשאיר צוות פרוג'יפ ופגוש הסופה מתברר כמחרשה לא מוצלחת במיוחד, וגם הכננת לא מצליחה לחלץ. שי שמעוני, שמגיע מאחור בתוך הערוץ, עוקף אותם על דופן הערוץ, בשיפוע צד, אבל מצליח להסתבך בכבל הכננת של צוות גילי וכל העסק הופך למרוץ שבלולים איטי במיוחד. צוות ברוך, שמגיע לערוץ מגלה את שני הצוותים התקועים, ומחליט לתת פרשנות ליברלית במיוחד להיתר לעקוף מתחרה תקוע במכשול מהצד – הם פשוט עולים אל הגדה הנגדית ורצים עליה עד לסוף המכשול... לפחות בבור הבוץ שמיד לאחר מכן הם נותנים תצוגת פדאל-טו-דה-מטאל, עם שפע נתזי בוץ לכל הכיוונים, לשמחת הקהל. הצוותים שמגיעים לערוץ אחריהם עוקבים אחרי הדוגמא של צוות ברוך ועוקפים כליל את המכשול, כאשר חלקם אף מגדילים לעשות ופשוט חותכים ישירות אל המכשול הבא, בלי לטרוח אפילו עם בור הבוץ...
ליגת קרוס קאנטרי: חגור
צילום: ניצן אביבי
אנחנו מדלגים רגלית אל המכשול הבא – שדה בור מוצף ולידי שטח המכוסה תלוליות עפר מאתגרות מתלים – רק כדי לגלות את צוות פרוג'יפ תקוע על פסגת תלולית עפר כאותה תיבת נוח על פסגת הר האררט. שתי ציריות קדמיות שהחזירו את נשמת הקוגלגרים שלהן לבורא משאירות אותו מתוסכל ומעוגן היטב, ורק שילוב כננות של צוות ניר וצוות הטיגרסים מצליח לשלוף אותו לאחור. למרות זאת, החיוך לא מש מפניהם והם מצליחים לדדות עד לסיום ולקטוף את המקום השלישי. מבין הקוצים והדרדרים נשמעות שאגות מנועים מעונים כשהם נאבקים בביצה, אבל אחד אחרי השני צולחים אותה הצוותים כולם, וחוצים בקלות יחסית גם את ערמות העפר, וממשיכים אל הסיום, במרחק מכשול בינוני אחד בלבד.

עוד עונת קרוס קאנטרי יצאה אל הדרך, ואירוע הבכורה נהנה ממזג-אוויר נפלא וצוותים רעבים אלי-אקשן. לקראת האירועים הבאים כדאי להשקיע עוד קצת מחשבה איך משלבים בין הרצון של הצופים לראות את המתרחש לדרישות הבטיחות, ולאור מזג האוויר הלא סטנדרטי לכלול בתוואי יותר מכשולים שיאתגרו את הצוותים גם בהעדר בוץ. אבל בשורה התחתונה האירוע הוכיח כי למרות הכל – כל הקשיים הבירוקרטיים וההתנכלויות וכל המקלות בגלגלי הספורט המוטורי – הספורט המוטורי נע ינוע, ועל אפם וחמתם של רבים, עם ישראל עוד יהיה ככל העמים!

תוצאות המירוץ:
אקסטרים
יוסי במות 2740
מסגריית ברוך 2290
פרוג'יפ 310

אדוונצ'ר
גתוס כל גדר 2520
צוות ניר 1
ב.ינוביץ'

סטנדרט
הטיגריסים של שי 2460
תלפיות ביצועי בניה 2430
צוות ניר 2 1810