זירת התאונה בה נהרג טל שביט (צילום באדיבות hnn.co.il)עמותת אור ירוק פרסמה אתמול (יום ה') הודעה לעיתונות בה היא גונזת את הדו"ח שערכה בנוגע לתאונת הדרכים בה נהרג טל שביט. מדובר בדו"ח המופרך שבצעה החוקר עוזי רז, עבור ובחסות אור ירוק אשר זכה לביקורת קשות מכל מי שקרא את ממצאיו. גם כאן באתר הצגנו לכם את הטעיות הרבות בדו"ח ואת חוסר הסבירות של ממצאיו.
כאמור, כעת מודיעה העמותה כי היא חוזרת בה ממסקנות הדו"ח פרי יוזמתה, הנה ההודעה המלאה של העמותה: "בעקבות פנייתכם (מועדון האופנועים הישראלי) והנתונים שמסרתם לנו, לרבות שיחזור התאונה, ערכנו בדיקה חוזרת בנוגע לממצאים שבידינו. הבדיקה העלתה, כי ייתכן וקיימות אפשרויות נוספות המסבירות את התאונה. לפיכך אנו גונזים את הדו"ח שבידינו ומתנצלים על פרסום דו"ח הביניים. כפי שציינו, אור ירוק סומכת את ידיהם של רשויות החוק להמשך הטיפול בנושא."
בנוסף למכתב, שמואל אבואב, מנכ"ל העומתה, התקשר באופן אישי אל משפחתו של שביט והתנצל בפניהם. תגובת המשפחה לא איחרה לבוא: "ההתנצלות של אור ירוק לא הגיעה רגע אחד מוקדם מדי. אנו מצפים ממנכ"ל הארגון, בעל האחריות לדו"ח, שיודיע כיצד הוא מתכוון לתקן את המעוות ואת הפגיעה בשמו ובזכרו של טל, ומה הוא עושה על מנת להימנע ממקרים דומים, אשר עלולים לפגוע בזכר הנפגעים – ובמשפחותיהם