למובילי מרוץ מצטיינים, אלה שתמיד בראש, שמורה בדידות מיוחדת. מהמקום השני ואילך כבר יש סימנים – אבק, דמות או קוליסים של זה שלפניך ואתה מווסת את מאמציך כפי יכולתך על מנת להשיג או להיצמד אליו. הבדידות המוחלטת הזו של הארנבת המתרחקת נושאת ריח הציד מתעצמת כאשר אתה רגיל לנצח בכ-ל מרוץ. אתה מוזנק ראשון ויותר אינך יודע מה קורה שם מאחור.

כמו אצל יוני לוי. בשש השנים האחרונות הוא בדרך כלל מוזנק למרוצים ראשון, וכאשר הקבוצה או צוות סיוע לא משדרים לו סימנים מוסכמים מה קורה אצל מתחריו הישירים, הוא רוכב בקצב המהיר מאד שלו ומאמין שהכל בסדר. העלילה מקבלת טוויסט מפתיע כשמאחור דולק מתן ניר הדלוק ותאב הניצחון ואחרי שתי הקפות הצוות שלו מאותת לו: "חביבי, תן את הכל כי אתה מ-ה ז-ה קרוב ליוני" ומתן מביא את עצמו והאופנוע למיצוי מוחלט כדי להגיע ולשמוע בפירפור חדרים שעל כתפיה של שניה בודדת הוא עשה היסטוריה מקומית קטנה וניצח את יוני.
כך, בדרמה חזקה כזו, נפתח הראלי השני בליגה ונתן למרוץ הזה את טעמו הטוב והכיפי של אירוע משובח בו הכל יתכן ואפשרי.

השעה שבע וחצי, המדבר עוד קר, המחנה מתעורר לאיטו לקולות המנועים, ופרצופים מנומנמים מציעים קפה ותה. צוות 'עידן הגז' מתקן רדיאטור נוזל. המסלול – 25 ק"מ כפול 3, חלק ומהיר ללא קשיים ומעברים טכניים מיוחדים ובנוי לגז, והרבה. יורדים האופנועים ועולים הטרקטורונים והרייזרים. אלי אוחיון מוביל כרגיל אבל צמוד אליו מאחור נעם דהן המצטיין. בהקפה השלישית הם נכנסים בו זמנית לתדלוק קדחתני, משחררים קלאץ' באותה שניה, וטסים גלגל לגלגל מאה מטר עד שנעם מטביע את הכריש הזקן באבק ונחלץ קדימה לניצחון. הבדואי חליל אבו בק שידידו מוסא אבו עצא חופר לו כל הלילה כמה כיף יהיה לבוא ולהשתתף, מנצח את העממית בלי שיעשה אפילו סיבוב אחד להכרת המסלול.

צחי כפרי, הספונסר החדש בליגה ומועמד לניצחון, מבצע עקיפה לא מוצלחת על טרקטורון שמשגרת אותו לשתי סלטות ולארבע פנצ'רים. רוני פישמן כל כך מתרגש למצוא לפתע את עצמו מוביל, שהוא מאבד את שיווי משקלו ומתהפך לנו מול העיניים. המרשלים מרימים אותו והוא טס הלאה אבל יסיים שני כשהוא משאיר את המקום הראשון לאלירן יפרח. אלירן זה הוא סיפור יפה בפני עצמו כיוון שהוא בילה שנתיים בכסא גלגלים אחרי התרסקות במרוץ מוטוקרוס בויתקין לפני כעשור, השתקם וחזר על הרגליים ולתחרויות.

היום מתקדם. ניצן שקל שעורך בדיקות טכניות קפדניות לכלים, מחליט שמקומו של עמרי ארבל מעתה ואילך יהיה בקטגוריית רכבי אב טיפוס 4x4 T1 ועמרי נאלץ לוותר על קטגוריית הרייזרים להתחרות בכרישים כמו ליוגב, שחם ושמעוני. הוא יסיים שלישי משום שההאנטר של שי שמעוני סובל מבעיית מנוע לא ברורה. גל שחם נושף בעורפו של רז הימן כבר מן ההקפה הראשונה. בהקפה השניה עידו כהן נדחק בין שניהם. הטרופי-טראק עבר שידרוג במערכת צינון הגיר, רדיאטורים שינו מיקום, צינורות שמן שמושחלים במערכת המים קיבלו עיבוי מערך. האם לאחר כשלים רבים בתיבות ההילוכים שנאנקו תחת עול רודנותו של המנוע הענק, יצלחו השינויים את מבחני המדבר?

צלחו, ובגדול! תוצאת אובראול כללי של 56:06 היא שיא מסלול ומקדימה את זמנו של מתן ניר ב-11 שניות. ישורת פתוחה של כעשרה קילומטר מאפשרת למלך השטח מפרדס חנה לפתוח את הנשימה של המנוע עד ל-160 קמ"ש וזה מה שעושה את ההבדל בינו לאופנוע שמהירותו הסופית כאן קטנה יותר.

בהקפה האחרונה גל שחם רואה לפניו את עידו מתכונן לעקיפה על צוות ליוגב ומתמלא כולו אמביציה עצומה לעשות את אותו הדבר ומאותו רגע הוא לא מרחם לא על האוטו ולא על לאוטרבך. בשיקיין שלפני נקודת הסיום עולה לו תובנה שהדיפרנציאל הנעול שעוזר לו בכל המסלול, דווקא מקלקל לו ומאיט אותו בפניות, והוא צועק לבן "שחרר לי את נעילת הדיפרנציאל!", ואולי זה מה שגורם לו להשיג ולהקדים את רז והלל בשלוש שניות גורליות שמסדרות אותו יפה-יפה במקום הראשון. צוות סרטינה לא זוכה לסיים כשהוא נתקע לתוך שיח מאה מטר מקו הסיום, המנוע כבה ושוב אינו מניע.

אם חשבתם שבזה תמו הדרמות הגדולות, טעיתם. אייל לביא על באגי חד מושבית מונעת ע"י מנוע סוזוקי היאבוסה 1,300 מסיים להפתעתו העצומה לפני יובל שרון שעדיין לומד ועושה הרצה לכלי החדש – בן כלאיים של רייזר ומנוע סוזוקי 1,000. רועי שפירא רץ על אליפות שלישית ברציפות, ואוטוויק מציגים ניצחון נוסף עם המגנום הניצחי שבלעדיו, כך נדמה, נוף המרוצים שלנו אינו שלם.

בראלי אשלים השתתפו 68 צוותים.

ראלי באחה אשלים, תוצאות:
אופנועים PRO
1. מתן ניר, ק.ט.מ, 56:17, אביזריון
2. יוני לוי, אפריליה, 56:18, עופר אבניר, אביזריון
3. אלדד לב, ק.ט.מ, 58:18

אופנועים S-40
1. שגיא הימן, הונדה, 1:05, הימן דלקים
2. דן ויצמן, ק.ט.מ, 1:06
3. צליל ונדרהורן, ק.ט.מ, 1:20, ארזים הידראוליקה

אופנועים A
1. דניאל שריקי, קאוואסאקי, 59:31
3. שפירא אסף, ק.ט.מ, 1:02

אופנועים 250
1. בר נוב, ק.ט.מ, 1:01, מוטוספורט, סטאריק, מזור
2. אריאל דדיה, ק.ט.מ, 1:05, סייקל סטריט, 'צוות עיוני'

4x4 T1
1. גל שחם ובן לאוטרבך, שברולט, 1:00:53, עידו רייסינג טים
2. רז הימן והלל סגל, מיצובישי-ב.אמ.וו, 1:00:56, ליוגב, פוינטר, תנועה מערכות
3. עמרי ארבל, באגי וובר, 1:27, עידו רייסינג טים, ארבל-שטראוס

TT
1. עידו כהן ונמרוד אופיר, 56:06, עידו רייסינג טים
2. ניר זהבי ורני שוקולנדר, 1:07, יואב
3. אלון שחף ואיגור זבולודה, 1:16, צבי תשלובת תעשיות דפוס

2x4 T1
1. לביא אייל, ברקודה, 1:07:06, עיצוב במה
2. שרון יובל, פלצת RZR, 1:07:38, רסטה, המבדקה, אוטו קטן בע"מ
3. אליהו מתן, ג'וינר, 1:25, מוסך מתן

T2
1. רועי שפירא ואיתי מלדבסקי, פג'רו, 1:21, אראן, וידסקו, חולון מוטורס
2. דדי וארז שפרונץ, פג'רו, 1:25, א.ד מוצרי תעבורה
3. צביקה נפתלי וחזי בצלאל, פג'רו, 1:31, נפתלי ניסן ובניו

T2s
1. איציק אסולין ואורי יעקובוביץ', מיצובישי מגנום, 1:29, אוטוויק
2. צביקה גז וסביון עזר, טרופר, 2:21, מוסך האחים גז

טרקטורונים Q1
1. נעם דהן, ק.ט.מ, 1:02:21, אמקו ים
2. דני עידן, סוזוקי, 1:02:50
3. דורון עידן, 1:03:53

טרקטורונים Q2
1. חליל אבו בק, קן-אם, 1:05
2. אביחי מולאי, ימאהה רפטור, 1:08, פרחי בולי בע"מ
3. מוסא אבו עצא, הונדה TRX, 1:09

LUTV
1. אלירן יפרח, רייזר, 1:04:07, I DRIVE
2. רוני פישמן, רייזר, 1:04:44, טרמודן
3. גיל תימור, רייזר, 1:08, קבוצת חגור