ניסאן ג'וק במבחן הריסוק החזיתי
רכב הפנאי הקטן ניסאן ג'וק נבחן על-ידי ה-Euro NCAP, ומציג רמת בטיחות גבוהה. הג'וק זכה לחמישה כוכבי בטיחות (הציון המרבי), עם ציונים טובים בכל המדדים – למעט הגנה על הולכי רגל, שם הציון שלו נמוך למדי.
ניסאן ג'וק נבחן יחד עם חמישה כלי רכב נוספים, בהם מכונית חשמלית ראשונה אי פעם שנבדקת: מיצובישי i-MiEV (שתוצאותיה תקפות גם לתאומותיה פיג'ו איון וסיטרואן סי-זירו). עוד נבחנו ב.מ.וו X1, מיצובישי ASX, דצ'יה דאסטר וקיה ונגה – שתוצאותיה תקפות גם לתאומתה יונדאי ix20.
ניסאן ג'וק מצטיין במבחן בטיחות
צילום: מנהל
למעט הדאסטר, שזכה לציון נמוך של שלושה כוכבים, כל כלי הרכב שנבחנו הציגו רמת בטיחות נאותה ויותר. מיצובישי i-MiEV זכתה בציון ארבעה כוכבים, עם ציון נמוך יחסית בריסוק חזיתי (9.9 נקודות), ורמת הגנה כללית בינונית בלבד על נוסעים מבוגרים (73%). אלא שהציון שופר תודות לריבוי אבזרי בטיחות תקניים במכונית, בהם שש כריות אוויר.

הג'וק הצליח כאמור טוב יותר, עם חמישה כוכבים ו-13.7 נקודות בריסוק חזיתי. ציון ההגנה על הולכי רגל טוב רק מזה של הדאסטר (41% בלבד). הג'וק נבחן עם שש כריות אוויר.
ניסאן ג'וק מצטיין במבחן בטיחות
צילום: מנהל

את הציונים הגבוהים ביותר קיבלה ב.מ.וו, שה-X1 הקומפקטי שלה הציג בטיחות מרשימה: 14 נקודות בריסוק חזיתי, שמונה בריסוק צד ו-87% בסך הכל בהגנה על מבוגרים. רמת ההגנה על ילדים גבוהה אף היא (86%), וכך גם על הולכי רגל (64%).
מיצובישי ASX ויונדאי ix20/קיה ונגה, שלא משווקים בישראל, זכו אף הם לציון חמישה כוכבים עם ניקוד פנימי גבוה (אם כי ציון ההגנה על ילדים של ה-ASX פחות מרשים מעמיתיו, עם 78%).
ניסאן ג'וק מצטיין במבחן בטיחות
צילום: מנהל