מיני רוקטמן. חוזרת למקורות
חושבים שמיני החדשה גדולה מדי בהשוואה לדגם המקורי? כנראה שאתם לא לבד, כי ב.מ.וו תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה את הרוקטמן (Rocketman, איש הרקטה), גרסה מוקטנת של מכונית הרטרו הפופולרית. ואם מיני המוכרת הפכה לסופרמיני לא ממש קטנה, הרוקטמן תאפשר למותג לחזור למקורות הזעירים עם מידות חיצוניות צנועות ועיצוב חמוד במיוחד.
מיני רוקטמן: חוזרים למידות המקוריות
צילום: מנהל
לרוקטמן ממד אורך צנוע של 342 ס"מ, 28 ס"מ פחות ממיני שמשווקת כיום. ממד זה ימצב אותה ישירות מול מכוניות מיני אחרות, בהן הלהיט האיטלקי פיאט 500, שאף היא גדולה מהמקור עליו היא מבוססת (354.5 ס"מ), אך נראה שהצליחה לשמור טוב יותר על הדיאטה. בכך מיני עונה למבקרים שטענו כי מכוניותיה גדולות וכבדות מכפי שהיו בשנות ה-60, וחוטאות בכך למקור. יש לשער עם זאת כי המכונית הסדרתית שתתבסס על הרוקטמן, תהיה מעט גדולה יותר מהאורך שמוצג כעת.
בכל מקרה, מכונית התצוגה קורצת לפיאט 500 במובן נוסף: מבנה המושבים. במיני מספרים על מבנה של 3+1, עם שלושה מושבים מלאים ואחד לנסיעות קצרות או לילדים, בדיוק כמו שפיאט הציגה בקדימון ל-500 (מכונית התצוגה טרפיאונו).
מיני רוקטמן: חוזרים למידות המקוריות
צילום: מנהל
מכונית התצוגה גם עושה שימוש חריג במרכב מסיבי פחם, שאמנם חוסך משקל ומאפשר חוסן מבני מצוין, אך יקר מאוד לייצור וספק אם יגיע לדגם הסדרתי. גם מבנה הדלתות הייחודי ככל הנראה ישאר בתצוגה: לרוקטמן דלתות קדמיות הנפתחות כמעט אופקית למרכב, תודות לצירים כפולים. מנגנון זה חוסך מקום ומאפשר פתיחת הדלת במקומות צפופים, אך אף הוא צפוי להיות יקר מדי לרכב סדרתי.
גם הדלת האחורית המפוצלת, שחלקה התחתון נפתח כמעין מגירה, לא צפויה להגיע במתכונת זאת לייצור. ואותו דבר אפשר לומר לצערנו גם על תא הנוסעים המקורי, עם הצבעים המתחלפים והקונסולה המרכזית הנשלפת, אותה אפשר לחבר למחשב כדי לסנכרן את רשימת הטלפונים, את המוזיקה ואת מערכת הניווט. ועוד פריט שלא יגיע לייצור: גג הזכוכית של הרוקטמן, שמצויד בתאורה שהדלקתה מגלה דגל בריטניה מרשים.
מיני רוקטמן: חוזרים למידות המקוריות
צילום: מנהל
אז החידושים הגדולים יישארו ככל הנראה בתצוגה, אבל בכל זאת הרוקטמן נושאת איתה חדשות טובות. מיני חוזרת למקורות לפחות בכל מה שנוגע לגודל, ולנו נותר רק להמתין ולראות אם הדגם הסדרתי שיוצג בשנים הקרובות, ישמור על הממדים והעיצוב החמוד של מכונית התצוגה.