אסטון מרטין חשפה הלילה את הויראז' (Virage). משמעות השם בצרפתית, מסבירה ההודעה לעיתונות, היא פניה בכביש, או שינוי אוריינטציה; משמעותית יותר היא העובדה שלא בפעם הראשונה אצל אסטון-מרטין, זהו שימוש בשם מן העבר. במקרה זה מדובר בעבר קרוב יחסית: 1988, כאשר אז נבחר כינוי זה לספינת-דגל חדשה של החברה. הפעם אין מדובר בספינת-דגל, אלא בדגם הממוצב בין ה-DB9 ל-DBS. כאן אפשר בהחלט להרים גבה – האם באמת קיים שם פער משמעותי שצריך למלא? הויראז' החדשה משתמשת באותה פלטפורמת VH רבגונית של אסטון, וממדיה החיצוניים פחות או יותר זהים לאלו של ה-DB9. המנוע הוא אותו V12 מוכר שמשמש את ה-DB9, ה-DBS וגרסת ה-V12 של הוואנטג', וההספק הוא בדיוק באמצע בין ה-DB9 ל-DBS – דהיינו, 490 כ"ס לעומת 470 ב-DB9 ו-510 ב-DBS (כדי למנוע בלבול, כל אלו הם כ"ס "בריטיים" – באירופית הנתון של הויראז' יוצא 497 PS). להבדיל משתי האחרות, שמוצעות גם עם תיבה ידנית, הויראז' מצטרפת לצערנו לאופנה המוותרת על הדוושה השלישית לגמרי. היא קיימת רק עם תיבת הטאצ'טרוניק 2 האוטומטית – עם משוטי תפעול על ההגה ומוד ספורט כשרוצים להרגיש יותר צעירים, אבל עדיין רק אוטומטית. תיבה זו טובה מספיק כדי לא לפגוע בתאוצה, כך שהויראז' מגיעה ל-100 קמ"ש קצת יותר מהר מה-DB9 הידנית, 4.6 שניות. המהירות המרבית המוצהרת היא 300 קמ"ש, וזה כבר טיפה פחות מה-DB9.

המסע לאנגליה: אנו בוחנים אסטון מרטין ואנטג' וראפיד (כולל וידאו)

עוד הבדלים בין ה-DB9 לויראז': הראשונה מגיעה עם חישוקי "19 כסטנדרד, בעוד הויראז' מקבלת חישוקי "20 (כמו ה-DBS). הבלמים הסטנדרטיים ב-DB9 הם רגילים, אלו של הויראז' – קרמיים (כמו ב-DBS...). המיתלים הם אדפטיביים, שלא כמו ב-DB9 (וכן כמו ב-DBS).

בקיצור, ההבדלים בין המכוניות מינוריים למדי, נראה לנו, וגם העיצוב (נפלא כתמיד) לא מבדל את הויראז' יותר מדי מאחיותיה. האם אכפת לנו? לא ממש. הם ילדים גדולים שם באסטון מרטין, והם יכולים לעשות מה שהם רוצים כל עוד הם ימשיכו לספק לנו את המכוניות היפיפיות הללו. אה, כן, יש גם גרסת וולאנטה פתוחה... כמו ב-DB9.