רנו קפטור
איך היה נראה ניסאן ג'וק אם היה מעוצב על-ידי הצרפתים? רנו מספקת תשובה אפשרית לשאלה הזו, בדמות מכונית התצוגה רנו קפטור (Captur). המכונית, שתוצג בתערוכת ז'נבה, היא שלב שני בהצגת שפת העיצוב החדשה של רנו, כשהשלב הראשון היה בתערוכת פרנקפורט, אז נחשפנו לרנו דזיר (DeZir) הספורטיבית. ברנו מצהירים כי בניגוד לדזיר, הקפטור צפוי להגיע לייצור, אם כי כמובן בשינויים משמעותיים.
רכב הפנאי הקטן מציע עיצוב עגלגל ומרכב שלוש דלתות. הדגם הסדרתי יציע חלק מסממני העיצוב, אך יצויד בחמש דלתות. גם חישוקי ה-"22 המוגזמים לא יגיע לייצור סדרתי, וכך גם הצמיגים הייחודיים שעיצבה מישלן. מה שכן עשוי להגיע, הוא מנוע הטווין-טורבו דיזל בנפח 1.6 ליטר, שמספק 160 כ"ס ו-38.7 קג"מ. במכונית התצוגה, שמשקלה לא נמוך (1,300 ק"ג), הוא מספק ביצועים מרשימים בסיוע תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד: שמונה שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש, ומהירות מרבית של 210 קמ"ש. נתון פליטת CO2 נמוך מאוד, 99 גרם לק"מ בממוצע, מצביע על תצרוכת דלק נמוכה (אך נתון מדויק לזו האחרונה לא פורסם).
רמז בז'נבה: ניסאן ג'וק יהפוך לרנו
צילום: מנהל

הקפטור גדול מניסאן ג'וק בכל ממד: אורכו 422 ס"מ (לעומת 413.5), רוחבו 195 ס"מ (176.5), גובהו 159 ס"מ (157) ובסיס הגלגלים שלו עומד על 262 ס"מ לעומת 253 בג'וק. אלא שממדים אלה ראשוניים בלבד (במיוחד הרוחב), ולא מצביעים על גודלו הסופי של הדגם הסדרתי.
ומתי נראה רכב פנאי קטן סדרתי מרנו? הצרפתים לא מציינים מועד מתוכנן לייצור. אך ניתן לשער שדגם קרוב יותר לייצור יוצג עוד השנה (בפרנקפורט) או לכל המאוחר בתערוכת ז'נבה 2012.