שוק הרכב הישראלי ממשיך לפרוח; לא פחות מ-20,769 מכוניות חדשות נמכרו בחודש שחלף – עלייה של 26% לעומת נתוני ינואר 2010. ובצמרת, הפתעה! לראשונה קיה מתברגת בשלישייה העליונה. עבור קיה מדובר בעלייה של 260%, בהחלט הישג מרשים במיוחד לנוכח העובדה שטויוטה, הנמצאת מעליה, מסרה בערך את אותה כמות שמסרה בינואר אשתקד וכמות קטנה ביחס לגידול השוק ואילו מאזדה גדלה בערך באותו היחס בו גדל השוק. השחקנית שירדה מהשלישייה המובילה היא, יונדאי שבנוסף לירידה מהצמרת, גם מציגה ירידה גדולה במסירות ביחס לנתוני 2010.

לא מעט מותגים רשמו גידול נאה בינואר אולם זו הראויה לציון היא סקודה שהצליחה להתברג לעשירייה הראשונה. וזה עוד לפני קבלת נתוני המסירות לשוק המוניות וכוחות הביטחון. כנראה שהלקוח הישראלי התגבר על המכשול הפסיכולוגי של נפח המנוע והסכים להסתפק במנוע צנום יותר אבל מוגדש.
מותג נוסף הראוי לציון הוא אופל. תחת הנהלה החדשה אופל מציגה את העלייה הגדולה ביותר 3,371%. מרשים ביותר, אבל אז מגלים בשורות הקטנות של דו"ח איגוד יבואני הרכב ש-154 יח' נמכרו ע"י UMI, כך שנטל ההוכחה עדין נמצא בידי קבוצת שלמה.

בין הגידולים הבולטים, בנוסף לאלו שכבר צוינו, נמצא את מיצובישי, פורד, פיג'ו, סיטרואן, סיאט, פיאט וביואיק. גם קאדילק ומיני הציגו עלייה מרשימה אם כי בשני המקרים מדובר במספרים קטנים. סה"כ מבין 41 המותגים הקיימים בשוק רק שמונה הראו ירידה לעומת החודש המקביל לפני שנה (יונדאי, סוזוקי, דייהטסו, סובארו, ב.מ.וו, לקסוס, לנד רובר ופיאג'ו), ומאלו רק ארבעה הם משמעותיים בשוק.
מסירות ינואר 2011 ביחס לנתוני ינואר 2010*:
מסירות ינואר: אופל חוזרת לכותרות
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואני הרכב