לפני כ-45 שנה הציגה חברה בריטית קטנה ואלמונית את המכונית הראשונה בהיסטוריה עם הנעה כפולה קבועה (הרבה לפני האודי קוואטרו). החברה היתה ג'נסן, והמכונית נקראה FF. עכשיו עומדת פרארי לחולל היסטוריה בעולם הפרטי שלה, עם אותו כינוי בדיוק (אך לא אותה משמעות לאותיות), ומאותה סיבה: הנעה כפולה. בתערוכת ז'נבה הקרובה תציג פרארי את ה-FF, מכונית ה-GT החדשה שלה, אשר תחליף את ה-612 סקאלייטי – והיא תהיה הפרארי הראשונה בהיסטוריה עם הנעה כפולה. זה לא החידוש היחיד ב-FF. זו גם הפרארי הראשונה (והמכונית הראשונה בייצור סדרתי מזה עידנים) בתצורת Shooting Brake, מונח המתאר סטיישן בעלת 2 דלתות צד בלבד – לרוב על בסיס מכונית ספורט בעלת תצורת קופה במקורה. השוטינג-ברייק האמיתית האחרונה שיוצרה באופן סדרתי היתה הרילייאנט סימיטר GTE הבריטית; מרצדס הציגה בשנה שעברה מכונית קונספט בשם Shooting Break – כך הכתיב במקור בשונה מהמונח המקורי, זו אינה טעות – על בסיס ה-CLS, אך שם מדובר כאמור במכונית קונספט, והיא גם סטיישן קונבנציונלית מבחינת מספר הדלתות. במידה מסויימת אפשר להתייחס לגרסאות הקופה סגורות של הב.מ.וו Z3 כבעלות תצורת שוטינג-ברייק. נזכיר עוד כי האותיות FF במכונית של ג'נסן ייצגו את המלים Ferguson Formula, על שם החברה הבריטית שפיתחה את אותה מערכת הנעה הכפולה; אצל פרארי מייצגות האותיות הללו את המלים Ferrari Four, לציין כי יש במכונית מקום לארבעה נוסעים וכמובן הנעת 4WD.

ה-FF החדשה מציעה תמסורת הנעה כפולה חדשה המצטיינת במשקל נמוך בהרבה משל מערכות מקבילות – 50% פחות, לטענת פרארי. עוד אומרת ההודעה לעיתונות כי מדובר במערכת חכמה במיוחד היודעת לחזות מבעוד מועד את מינון המומנט הנדרש לגלגלים השונים בכל מצבי הנהיגה. עוד תקבל ה-FF את המילה האחרונה במיתלים אדפטיביים עם בולמי-זעזועים מגנטוריאולוגיים (בעלי נוזל המשנה את תכונותיו בהתאם לשדה מגנטי בו הוא נמצא), ובלמי ברמבו קרמיים האמורים גם הם להיות המילה האחרונה.
את ההנעה מספק מנוע V12 הזרקה-ישירה בנפח 6.3 ל', המספק 660 כ"ס (ה-612 הסתפקה ב-530 כ"ס, מנפח של 5.7 ל'). תיבת מצמד-כפול מחליפה את ההילוכים ומסייעת ל-FF להאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות, כאשר המהירות המרבית היא 335 קמ"ש. משקל המכונית הגדולה (אורך 491 ס"מ, רוחב 195 ס"מ, גובה 138 ס"מ) הוא 1,790 ק"ג. התצורה הייחודית באה לידי ביטוי במרחב לנוסעים – יש מקום בשפע לכל הארבעה, לדברי פרארי – ובנפח המטען, מ-450 ועד 800 ל' עם קיפול המושבים האחוריים. בהחלט מכובד.
הכיוון החדש של פרארי בהחלט מסקרן, וקשה להמנע מהתהיה לגבי הצעד הבא: רכב פנאי? דיזל?