תוואי הרכבת ירושלים - תל אביבשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הציג היום (רביעי), את תוכנית העבודה הרב שנתית של משרדו. ובראש סדר היום, הקלות מס (אותם מגבש משרד התחבורה יחד עם משרד האוצר) להרחבת השימוש באבזרי בטיחות, כמו: מערכות לניטור לחץ אוויר בצמיגים ומערכות לשמירת מרחק. בנוסף מתכנן המשרד להשקיע במציאת פתרונות טכנולוגיים בטיחותיים גם לכבישים, למשל: שימוש בגומי ממוחזר מצמיגים ישנים (כמו גם מחומרי בנייה ממחוזרים), כחלק מתערובת סלילת הכביש. עוד מדברים במשרד על השלמת המערכת לבקרת התנועה (ITS). באמצעות חישנים, גלאי תנועה ומצלמות אשר ירושתו כבישים אסטרטגיים, תנוהל ותווסת התנועה בשגרה ובאירועים חריגים.

מהגליל לנגב ללא רמזורים
במשרד התחבורה גם מדברים על המשך פיתוח תוכנית 'רבדים' – תוכנית שפותחה בחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) ולפי חולקו הכבישים הבינעירוניים לכבישים ב'רובד עליון' וכבישים ב'רובד משני'.
כבישי הרובד העליון הינם מערכת כבישים ראשיים המבוססת על 4 דרכי אורך ו-16 דרכי רוחב והיא נבנתה כך שמרחק הנסיעה מכל נקודה הכלואה ברשת אל הרובד העליון הוא עד 15 ק"מ. מערכת הכבישים של הרובד העליון והתחתון, יוצרת רשת "שתי וערב" של דרכים מהירות בשטחה של מדינת ישראל. המטרה הינה שכבישי הרובד העליון יהוו כבישים מהירים, ממוחלפים, בעלי מהירות תכן של 100-130 קמ"ש כאשר בכל כיוון יהיו בין 2-4 נתיבים.
במסגרת התוכנית הזו ייבנו 95 מחלפים חדשים, יורחבו 230 ק"מ של כבישים ויונחו ויסללו 135 ק"מ של מסילת רכבת וכבישים חדשים. כמו כן, שר התחבורה דבק ברצונו לחבר את הפריפריה למרכז ומדבר על נסיעה רציפה ללא רמזורים מהגליל עד לנגב. "שילוב הפרויקטים של החברה הלאומית לדרכים יחד עם כביש 6 ייצרו רצף תחבורתי לאורך 215 ק"מ מעמיעד שבגליל ועד לבית קמה שבנגב". אמר כץ.
חלק מהפרויקטים יבוצעו על ידי החברה הלאומית לדרכים, אחרים באמצעות מכרזים אשר ישתפו את הסקטור הפרטי כדוגמת דרך מס' 431. עלות תוכנית העבודה הרב שנתית (לשנים 2011-2016) נאמדת ב-37.5 מיליארד שקל (שמתוכם 10.5 מיליארד מופנים לביצוע תוכנית 'נתיבי ישראל').

בקרוב: 50 יבואניות רכב
השר גם התייחס לפתיחת שוק הרכב הישראלי לתחרות באמצעות היבוא המקביל. לדבריו עד סוף השנה ישיק משרדו נוהל מעודכן שיקל על הייבוא המקביל. להערכתו, הקלות אלה יגדילו את כמות יבואנייות הרכב בשנתיים הקרובות מכ-20 יבואניות כיום לכ-50 יבואניות (כולל ענף הדו"ג).