אילוסטרציה
השבתת הרכב בגין מגוון גדול יותר של עבירות, פסילת רישיון עד תום ההליכים ואפילו מעצר – אלו חלק מהצעדים אותם אישרה ועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים של הכנסת, בראשות שר התחבורה, ישראל כץ. הצעדים הובאו להצבעה בוועדה בתום עבודה משותפת של משרד התחבורה, פרקליטות המדינה, הנהלת בתי המשפט, לשכת עורכי הדין, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בראשות הצוות המקצועי עמד השופט חן אביטל.
בין מסקנות הצוות, ניתן לציין המלצות לקביעת רישום פלילי לנהג שהורשע בהריגה, גרימת מוות ברשלנות או מעורבות בתאונת פגע וברח. כמו כן הומלץ לקבוע כפל קנס לנהג שיבקש להישפט "ללא הצדקה", קביעת הליך שיפוטי מזורז לעבירות ברירת קנס והענקת סמכות שלילת רישיון לעד 90 יום לקצין משטרה, במקרים של עבירות חמורות. שלילת רישיון לתקופות ארוכות תהיה עונשו של נהג שעקף באזור בו הראות לקויה, עקף במעבר חציה וביצע פניית פרסה תוך סיכון עצמו או הסביבה.
לדברי שר התחבורה, התוכנית הינה חלק מצעדים שמקדם משרדו, במטרה להוריד את מספר הרוגי התאונות. צעדים עלו יכללו לפי השר כץ גם השקעה של כ-12 מיליארד שקל בשנה בתשתיות ובתחבורה ציבורית. זאת, לצד השקעה של עשרות מיליוני שקלים בטיפול בכבישים מסוכנים ונקודות בעייתיות בכבישים.