דורות של חובבי שטח גדלו על אגדת רכב השטח הקשוח של לנד רובר (שבמשך שלושים שנה היה למעשה הדגם היחיד שהציעה החברה) – דגמי ה-88 וה-109 מהסדרות השונות ואח"כ הדיפנדר. אגדה שהוזנה באופן רציף על ידי תמונות של הרכב באזורים הפראיים והמבודדים ביותר בעולם, משרת חיילים, חוואים, סוקרים, צלמי טבע ומה לא.
כלים בודדים הגיעו לארץ בדרכים לא דרכים עוד לפני תחילת היבוא הרשמי בשנות התשעים, אבל עם תחילת היבוא הפך הכלי לחביב יחידות מיוחדות, מדריכי טיולים וחובבי שטח עזי מבט, ואמת המידה לרכבי שטח קשוחים – למרות חסרונותיו.

ועכשיו הגיע הזמן להיפרד מהסמל, ובעצם אולי מתקופה שלמה. כי אחרי ששיווק הסופה למגזר האזרחי הופסק כבר לפני שנים, משמעות הפסקת יבוא הדיפנדר היא שלמעשה אין יותר אפשרות לאזרח מן השורה (האספקה לכוחות הביטחון תמשך, כמובן) לקנות רכב שטח טהור ומסוקס, כזה שיוכל להתמודד, ישר מהמפעל, עם כמעט כל תוואי שטח – וניתן בקלות לשיפור והתאמה למשימות שונות. ואם זו לא סיבה להזיל דמעה נוסטלגית, ולפצוח בסיפורי "אני זוכר שפעם...", אז באמת שאנחנו לא יודעים מה כן.

הסיבה להפסקת הייבוא היא טכנית גרידא – היצרן שינה את הגדרות המשקל המותר של גרסת ה-HD110 (מבלי לשנות משהו במפרט הטכני עצמו, למיטב ידיעתנו), והמשקל החדש (3380 ק"ג) נמוך מהסף הנדרש לקבלת הטבות מס שונות, מה שפוגע קשות בכדאיות הקניה של הדיפנדר היקר ממילא. היבואן ימשיך במכירת המלאי המצומצם שנמצא ברשותו בחודשים הקרובים, ומוסר כי לאחר מכן יגיעו כלים לארץ רק בהזמנה מיוחדת, אך גם זה רק עד כניסת תקנת חובת ה-ESP בסוף 2011.
להתראות דיפנדר, נעמת לנו מאוד.