חברת מכשירי תנועה, יבואנית קבוצת קרייזלר, השיקה הבוקר (יום א') את ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש. מדובר בדגם שהפך חשוב ביותר מבחינת מכירות עבור המותג בארץ בשנה האחרונה במיוחד מאז הוזל מחירו של הדגם היוצא באופן משמעותי; דבר שהפך אותו לכלי הנמכר ביותר של מותג ג'יפ בארץ עם קרוב ל-500 כלים בשנה. עם הדגם החדש, מקווה היבואן לשמור על התנופה ולעבור את רף ה-500 כלים לשנה. זאת בין היתר בגלל שמירה על תג מחיר תחרותי למרות השינוי הדרמטי שעבר הרכב.

ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש שהוצג לפני כשנה, משקף שיפור היקפי גדול ביותר ובייחוד באיכות הפנים, עקב אכילס של הדגם היוצא. פיתוח הכלי החל עוד תחת מטריית דיימלר ומכאן גם ההתבססות על פלטפורמת ה-ML של מרצדס עם המתלה הרב-חיבורי האחורי. בסיס הגלגלים של שני הכלים זהה, והוא גדול משמעותית מבעבר, דבר שמבטיח מרחב פנים משופר באופן בולט. הרכב גם מציג את מנוע ה'פנטסטאר' החדש של קבוצת קרייזלר שעתיד להגיע לכלים רבים בהמשך. מדובר במנוע מודרני בנפח 3.6 ליטר עם 24 שסתומים ותזמון משתנה שמייצר 282 כ"ס ו-35.3 קג"מ. הוא מציג שינוי דרמטי לעומת המנוע הקודם: האצה למאה קמ"ש ב-9 שניות ו-205 קמ"ש מרביים (לעומת 210 כ"ס, האצה ב-10.7 שניות ומהירות מרבית של 180 קמ"ש). גם מבחינת נתוני צריכת דלק מציג המנוע החדש שיפור ביחס לקודמו. ואם כבר נגענו בנקודה זו, נציין כי בעוד כחצי שנה תצטרף להיצע גרסת הדיזל עם מנוע בנפח 3.0 ליטר (245 כ"ס) של VM האיטלקית שתחליף את גרסת הדיזל הקיימת (3.0 ליטר, 218 כ"ס) שמקורה במדף החלפים של מרצדס.
ג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש יוצא לדרך בישראל
צילום: מנהל
הגרנד החדש יגיע אלינו בשלוש רמות גימור: לרדו, לימיטד ואוברלנד, שכולם יכללו הילוך כוח, 7 כריות אוויר, תפעול חשמלי למושב הנהג (חלקי לנוסע) ופנסי קסנון. הגרסה הבסיסית, שגם היא מצוידת למדי, תעלה 270,000 שקלים ואילו גרסת הלימיטד שתכלול בנוסף גם עור, גג נפתח פנורמי מצלמה אחורית ועוד, תעלה 320,000 שקלים. בהמשך תגיע גם גרסת האוברלנד המפנקת אף יותר שתעלה 390,000 שקלים ותציע עור איכותי יותר, הגה עם שילוב עץ, מושבים מאווררים ועוד. בנוסף, בדגמים המהודרים מציע היבואנית קפיצי אוויר תמורת 15,000 שקלים נוספים.