שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ‏יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

הנדון: מכתב פתוח לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ

מכובדי;

השבת לטענות עמותת אור ירוק מעל כל במה אפשרית: שלחת תגובה לעיתונות, הופעת בטלוויזיה וטענת כי:

1. התקציבים המיועדים לבטיחות לא קוצצו בזמן כהונתך.
2. אתה עושה כול שביכולתך על מנת למנוע תאונות.
3. אור ירוק היא עמותת שקרנים ששמה אותך למטרה שלא בצדק בגלל אג'נדה פוליטית.
4. המודעה שפרסמה עמותת אור ירוק, זו ששמה את מספר ההרוגים השנה מול העיניים שלך תחת הכותרת "שמע ישראל", היא מודעה מניפולטיבית המשתמשת ב"דם הרוגים".
5. הנהג אשם.

לא אתווכח איתך על נושא התקציבים, כי לא באמת למדתי את ספר התקציב, אבל ברור שלא לחצת לקבל את התקציב עליו הוחלט בועדת שיינין, ולא טרחת להעביר תקציבים נוספים ממשרדך לנושא הבטיחות. אם אתה פועל ככל יכולתך כדי למנוע תאונות – הרי שנכשלת השנה, מספר ההרוגים בתאונות, עלה!! זו עובדה שאינך יכול לערער עליה.

אני לא מבין איך ניתן לכנות את אור ירוק, עמותה שהשקיעה אינסוף כספים ומאמצים להפחתת הקטל בדרכים, כולל רכישת ניידות, גיוס מתנדבים למשטרה, הקמת "אור ירוק לחיים" המגיעה לאלפי נערים בתקופת חונכות הנהיגה שלהם – עמותה המונעת על ידי אג'נדה פוליטית. אני חייב להתוודות שהרבה מאוד פעמים לא הסכמתי עם דרכה של אור ירוק, אבל איני חושב שפרט לך, יש אדם אחד במדינת ישראל שחושד במניעיה.

במודעה, שגם לי אגב יש ביקורת עליה, משתמשים בדמם של הרוגים כי, מה לעשות, היא עוסקת בדמם של נפגעי תאונות דרכים. דם זה לא פחות אדום מדמם של נפגעי טרור או שריפה. לטענתם (לדעתי הצודקת), אתה כשר הממונה מטעם הממשלה על הבטיחות בכבישים, חייב לקבוע יעדים למספר נפגעים שנתי. כן, גם, ובעיקר הרוגים. כשר הממונה על הבטיחות בכבישים, המדד היחידי הקובע אם הצלחת או נכשלת הוא מדד הנפגעים וההרוגים! ואליהם ואל משפחותיהם עלייך להישיר מבט ואז להגיד אם הצלחת ביעדייך או חס וחלילה נכשלת.
ולא אשחית מילים מיותרות לגבי הטענה ש"הנהג אשם". רק אשאלך זאת – בסוף השנה הקודמת, לקחת קרדיט על ירידה במספר ההרוגים, הנהגים אז, היו טובים יותר?
אני, כאזרח במדינה הזו, לא רוצה ממך התקפות על עמותה זו או אחרת, אני רוצה ממך תשובה לשתי שאלות:
1. מדוע מספר הרוגי תאונות הדרכים בכל העולם המערבי ירד השנה – ובישראל עלה משמעותית.
2. מדוע הרשות לבטיחות בכבישים (לא) התנהלה במשך שנה וחצי ללא מנכ"ל.
יש לך תשובות בשבילי ובשביל אזרחי ישראל – או לא? כי אם אין לך, מדוע לא תשנה לפחות את שם משרדך ותסיר ממנו את העול של "הבטיחות בדרכים".

בברכה,

דני פרומצ'נקו
עורך אחראי מגזין אוטו