יונדאי אוונטה, שתשווק אצלנו כ-i30 סדאןסגן נשיא יונדאי וויליאם לי אמנם הבטיח, בביקורו לפני תשעה חודשים בארץ, שב-2012 תעלה יונדאי למקום הראשון בשוק הרכב הישראלי, אך לפי החידושים המסתמנים של המותג לשנת 2011, זה יכול לקרות עוד קודם. כך או כך, 2011 מסתמנת כשנה חשובה ביותר עבור יונדאי.
במחצית הראשונה של השנה צפויה כלמוביל, יבואנית יונדאי, להתחיל בשיווק ה-i25 – היורשת של יונדאי אקסנט והתשובה הקוריאנית למאזדה 2 סדאן. תאריך הנחיתה הסופי עדיין לא ברור, ויש סיכוי סביר שהיא תימכר כאן זמן מה לצד האקסנט הוותיקה. מכונית זו צפויה להיות דומה עד זהה ליונדאי RB שנחשפה לאחרונה ברוסיה, והיא הגרסה האירופית של יונדאי ורנה.
בהמשך הדרך צפויה הצגת גרסת סדאן של יונדאי i30, שכרגע מתוכננת למחצית השנייה של השנה. המכונית, שכבר הוצגה בקוריאה תחת השם אוונטה, הולכת בקווים החדשים והמאוד מוחצנים של יונדאי ונראית מרשימה. לפחות שם היא מצוידת במנוע 1.6 ליטר הזרקה ישירה עם 140 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. גם כאן עוד אין תאריך נחיתה סופי, אך ברור שהצטרפותה למבחר תהווה חיזוק חשוב ביותר עבור יונדאי בישראל.
בתערוכת ז'נבה צפויה יונדאי להציג את ה-i40, הגרסה האירופאית של הסונטה החדשה (הגרסה הקוריאנית והאמריקאית כבר נחשפו). בינתיים, טרם פורסמו פרטים אודות ה-i40, אלא איורים בלבד של תצורת הסטיישן. הסדאן, אגב, תוצג בשלב מאוחר יותר, כנראה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2011. בכלמוביל עדיין לא החליטו אם להביא לכאן את הסונטה האמריקנית או את ה-i40, אבל אחת מהן בוודאי תגיע. באופן כללי ייתכן גם מצב בו שתיהן יגעו אלינו.
2011, השנה החשובה של יונדאי
צילום: מנהל
יונדאי ג'נסיס קופה – V6, יותר מ-300 כ"ס והנעה אחורית
בכלמוביל עדיין מתלבטים לגבי דגמים נוספים כמו ה-ix20 – המיקרו-וואן החדש של יונדאי. הרכב החדש הוצג בתערוכת פריז, אח תאום לקיה ונגה המעט ותיק יותר (ממנו התרשמנו לאחרונה) ומתהדר במנוע המוכר מה-i30 (קרי, 1.6 ליטר 125 כ"ס). כפי שסיפרנו לכם לאחרונה, למרות שה-ix20 יכול להיחשב כיורש הולם למטריקס, בכלמוביל טרם נתקבלה החלטה לייבאו. לטענתם, מחיר גבוה מונע מהם להחדירו ארצה. עם זאת, הדגם כבר נמצא בארץ לצורכי תקינה, כך שהדברים אינם סגורים.
מכונית נוספת הנבחנת בידי היבואנית היא הג'נסיס קופה. זו הוצגה בתערוכת ניו יורק לפני כשנתיים (מרץ 2008) ובמהדורתה האירופית בתערוכת פרנקפורט האחרונה (אוקטובר 2009). שיווקה של הג'נסיס קופה באירופה החל לאחרונה ובכלמוביל שוקלים להביאה בתפקיד מקדמת תדמית.