פרארי 458 איטליה? איטית. ניסאן GT-R מאיצה תוך שלוש שניות למאה קמ"ש
ניסאן GT-R עברה לאחרונה רענון קל של אמצע החיים, שכולל שינויים קלים לעיצוב החיצוני לשיפור האווירודינמיות, כמו גם כיול משופר למערך המתלים ועוד כמה שיפורים קטנים. אלא שהחדשות הגדולות באמת נמצאות בנתוני הביצועים, אותם ניסאן פרסמה רק כעת: 3.0 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. קראתם נכון, שלוש שניות בדיוק תארוך האצה מעמידה למהירות המרבית המותרת בכביש 1. פרארי 458 איטליה, אגב, זקוקה ל-3.4 שניות "ארוכות" בשביל אותה תאוצה בדיוק.
לפי דיווח של שבועון 'אוטוקאר', ה-GT-R נבחנה על-ידי ניסאן במסלול מירוצים באמצע חודש נובמבר, כשהיא במפרט תקני לגמרי. וזה אומר צמיגי דאנלופ לכביש ובלי שום שיפורים שלא תקבלו במחיר הבסיסי של המכונית. את מבחן הביצועים, שבוצע פעמיים בטמפרטורות שונות (14.9 ו-18.6 מעלות צלזיוס), ערכה ניסאן כשהמתלים במצב המסלול הקיצוני "R". ולמרות שטמפרטורות גבוהות יותר ואספלט בעייתי עשויים לפגוע בתוצאה, קשה שלא להתרשם.
לא פחות מרשימה העובדה כי מדובר בשיפור של לא פחות מחצי שנייה מהנתון הקודם (3.5 שניות), שהושג על-ידי העלאת הספק מנוע ה-V6 בנפח 3.8 ליטר, מ-485 ל-523 כ"ס. גם נתון המומנט צמח (מ-60 קג"מ ל-62.5), אך בניסאן מבטיחים כי תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים דווקא שופרו קלות. יפה.