יצרנית המשאיות השבדית וולוו החלה בשלבי ניסוי מעשיים עם משאית המוזנת דיזל-מתאן. במקביל נפתחה תחנת הדלק הראשונה בה ניתן לתדלק במתאן נוזלי, בגוטנסבורג, שבדיה. בוולוו טוענים שמשאיות המוזנות דיזל-מתאן מסוגלות לטווח נסיעה הגדול עד פי ארבעה מטווח הנסיעה הממוצע למשאית מוזנת דיזל מקבילה.

משאיות המוזנות גז, גם גז מתאן, אינן דבר חדש. החידוש כאן הוא השימוש במנוע דיזל קיים, מתקדם וחסכוני במקרה זה, כאשר הדלק מורכב מ75% מתאן נוזלי (בשונה מתצורת הגז המקובלת) ו-25% סולר.
המנוע הוא מנוע וולוו בנפח 13 ליטר המוכר מסדרה FM והוא נחשב לאחד המתקדמים כיום ועומד בתקני יורו 5. במשאיות הניסוי הוסב המנוע לשימוש בתערובת הנ"ל ותוצאות ראשוניות על פי וולוו מדברות על טווח נסיעה ממוצע הכפול באורכו ממשאיות שהוזנו דיזל ומתאן בתצורת גז וארוך פי ארבעה מטווח הנסיעה של משאית דיזל קונבנציונלית. מדובר בהחלט בתוצאות בעלות השלכות מהפכניות.

בכדי לקבל דלק מתאן נוזלי מקורר הגז לטמפרטורה של 160מעלות צלסיוס ובקור הזה הוא משתמר במיכל הדלק, עד לערבובו עם סולר. בוולוו ייערכו ניסויים דומים גם עם גז טבעי שהוסב לנוזל וגז ממקור ביולוגי (זבל בקר, למשל).

בשבדיה מוקמות בימים אלה 2 תחנות דלק לגז נוזלי נוספות, ובעתיד מתוכנן רישות כל המדינה. הניסוי של וולוו מעורר עניין רב ולא רק בקרב יצרניות רכב כבד. עיקר הבעיה כיום נובעת מהיעדר תשתיות מספקות לתדלוק ומהסרבול היחסי באחסון הדלק במצב נוזלי ברכב. לגבי יעילות תצורת מנוע זו בכל הקשור לחיסכון וניקיון – הספקות הולכות ונעלמות.