קאוואסאקי W800מזה שנים רבות מתקשר המונח "אופנוע" עם יצרנים יפניים, ואלו האחרונים שולטים בשוק הדו-גלגלי העולמי פחות או יותר מזה עידנים. קל לשכוח שההתחלה לא היתה מכובדת במיוחד, בלשון המעטה, כאשר לא מעט יצרניות יפניות פשוט חיקו ללא בושה יצירות אירופאיות או אמריקניות. הבעיה היתה שהם עשו זאת לא פעם טוב מהמקור, והשאר היסטוריה.
גם הקאוואסאקי W1 מ-1967 נולד כחיקוי, של BSA A10 – אופנוע בריטי "כבד" עם מנוע טווין בנפח כ-650 סמ"ק שיועד להצליח בעיקר בשוק האמריקני. קאוואסאקי רצו להתרחב באותה העת גם מעבר לים, ולצורך כך רכשו יצרנית אופנועים יפנית אחרת שנמצאה אז בקשיים (מאגורו) שהיא כבר הציעה ואריאציה משלה לנושא (חיקוי של BSA 500) – המגורו K.
אותו קאוואסאקי W1 התבסס על המגורו K דנן והחל שושלת של אופנועים "כבדים" בשעתו, ויוצר בשלושה דורות עיקריים ובאינספור ואריאציות עד לשנת 1973. כיום נחשבת סדרה W כאחת מאבני היסוד של יצרנית האופנועים קאוואסאקי, כפי שהיא מוכרת כיום, ואחראית לניסיון הקיים כיום עם אופנועים גדולי נפח ובעיקר – לחדירה המוצלחת לארה"ב שהגיעה בעקבות אופנועים אלו.

ב-1999, ברוכבה על גל הרטרו האופנתי, הציעה קאוואסאקי הומאז' לאותה סדרה W עם השקת ה-W650. היה זה אופנוע רטרו מובהק שהתהדר בעיצוב בריטי קלאסי (הפעם נשען על טריומף בונוויל) ובטכנולוגיה מודרנית אמנם, אך פשוטה ובסיסית למדי (טווין מקורר אוויר בנפח 676 סמ"ק עם כ-50 כוח-סוס). ביש מזל ובעיות תזמון עם ההשקות בשווקי העולם השונים מנעו הצלחת דגם זה, למרות התלהבות מקיר לקיר בקרב עיתונאים וחובבי הז'אנר. הסיבה העיקרית להפסקת ייצורו של ה-W650 לבסוף ב-2006 היתה היצף מתחרים רעננים ומוצלחים, ביצועים פושרים של המנוע ובעיות בעמידה בתקני זיהום האוויר החדשים שצצו באותה העת.

עתה משיקה קאוואסאקי את ממשיך דרכם של סדרה W המקורית וה-W650 – הקאוואסאקי W800. למרות הגידול בנפח (773 סמ"ק כאן) מציע ה-W800 גידול קטן בהספק, וזה יציע קצת יותר מ-50 כ"ס. טרם פורסמו פרטים מלאים, אך עקומת המומנט צפויה להיות שטוחה יותר ולהגיע לנתון מרבי גבוה יותר – מה שאמור לפתור את בעיות הביצועים ביחס ל-650. כמובן שהמנוע החדש עומד בתקני זיהום האוויר המחמירים ביותר כיום.
אבל, עיניכם רואות – הפואנטה באופנוע זה היא בעיצוב, ובעיקר בירידה לפרטים בניסיון לייצר אופנוע "כמו פעם אך בטכנולוגיה מודרנית". המנוע לא רק נראה כמו פעם – הוא מצויד בטכנולוגיה שכבר פסה מן העולם, ובנוסף לקירור האוויר מניעים מוטות דחיף (שאת הצינור בהם הם מותקנים ניתן לראות בצידי המנוע) את גל הזיזים. אל החישוקים עם ה'שפיצים' המוכרמים מצטרף בלם תוף (!) מאחור, צמד מפלטים קלאסיים, יחידת פנס וכידון שנראים שייכים לקלאסיקה משופצת בקפידה, מושב בעיצוב מקורי משנות ה-60, מיכל דלק הנראה כמו הדבר האמיתי, מראות מוכרמות, צמד בולמי הזעזועים מאחור ועוד – הכל יחד מעניק ל-W800 מראה כשל אופנוע קלאסי אמיתי, רק חדש...

קאוואסאקי פונים עם ה-W800 למחפשים אופנוע "אמיתי", בטעם של פעם, בו הכל חשוף, גלוי וברור, עם דגש על טכנולוגיה פשוטה ואמינה (ובל נשכח שהטכנולוגיה בת ימינו מאפשרת זאת טוב מאי פעם...), קלות ונוחות בתפעול וברכיבה, הן בעיר והן מחוצה לה, ובעיקר – חגיגה לעיניים עבור כל חובב קלאסיקה בריטית משנות ה-60', שאולי היה רוצה דוגמא ממנה אבל לא ממש מתחשק לו לבלות במוסכים ועם כתם שמן תמידי מתחת לאופנוע.
ה-W800 יימכר באירופה ובארה"ב החל מתחילת 2011, עם מחיר התחלתי של 8,100 יורו באירופה.
בארץ? נחזיק אצבעות...