אודי RS 3 ספורטבק
אודי מרחיבה את משפחת ה-RS, ותציע אותה בקרוב גם ב-A3, המשפחתית הקומפקטית המבוססת על פלטפורמת פולקסווגן גולף דור 5. ה-RS 3 ספורטבק תציע מנוע טורבו עם חמישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר, שמספק 340 כ"ס ו-45.8 קג"מ, ומצויד בתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. היא מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים, שבאופן מפתיע רחבים יותר מלפנים (235/35) מאשר מאחור (225/35).
ביצועי הגרסה החדשה לא מביישים את תת-המותג RS, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.6 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש. אודי מבטיחה נתון תצרוכת דלק פנטסטי למכונית בעלת ביצועים כאלה, 11 ק"מ לליטר, ובהתאם נתון פליטת הפחמן דו-חמצני נמוך: 212 גרם לק"מ בממוצע.
אודי A3 לחובבי מהירות: RS 3 ספורטבק
צילום: מנהל
ה-RS 3 ספורטבק מתאפיינת בעיצוב אגרסיבי יותר מדגמי אודי A3 ו-S3 רגילים, כולל פגוש קדמי עם פתחי אוורור ענקיים, חישוקי "19 וספויילר אחורי. תגי RS 3 מעטרים את המרכב (שחלק מהניפוחים בו עשויים מסיבי פחם), כמו גם את תא הנוסעים. ואם כבר נכנסנו פנימה, נמצא כאן מושבי ספורט מרשימים למראה, גלגל הגה שחלקו התחתון שטוח ואפשרות לתפעול ידני של תיבת ההילוכים ממנופים על גלגל ההגה. נהגים חובבי ביצועים ישמחו לדעת שבתא הנוסעים יש מד טמפרטורת שמן, לחץ גדישה ואפילו מודד זמן הקפה, לאלו מאיתנו שחיים במדינות בהן ספורט מוטורי הוא לא עבירה על החוק.
ה-RS 3 תיוצר בתחילה רק בגרסת חמש הדלתות, ובינתיים לא ידוע אם מתוכננת גם גרסת שלוש דלתות. היא תיוצר במפעל אודי בהונגריה לצד ה-A3 קבריולה וה-TT, ותשווק בגרמניה מראשית שנה הבאה. מחירה יעמוד על החל מ-50,000 יורו (כ-250,000 שקל לפני מסים).