ניסאן מוראנו קרוס-קבריולה
את זה עוד לא עשו. ניסאן הציגה בתערוכת לוס אנג'לס את המוראנו קרוס-קבריולה, לא פחות מרכב פנאי גדול-ממדים עם גג בד מתקפל. למעשה, מאז רכבי השטח הקשוחים שהוצעו עם גגות מתפרקים (לנד רובר דיפנדר ודגמי ג'יפ למיניהם), לא זכור רכב כביש-שטח שמציע מנגנון גג חשמלי כמו במכוניות נוסעים רגילות.
 
הקרוס-קבריולה יוצע בשוק האמריקני מראשית שנה הבאה, עם הבטחה של ניסאן כי הוא מרווח לארבעה מבוגרים. הרבה מטען הם ככל הנראה לא יוכלו לקחת איתם, עם נתון של 215 ליטר בלבד כשהגג פתוח, ו-348 ליטר כשהוא סגור (נפח דומה למשפחתית קומפקטית עם מרכב האצ'בק).
 
ניסאן מחדשת: רכב פנאי עם גג נפתח
צילום: מנהל
 
ניסאן תציע את הקרוס-קבריולה ברמת הגימור הגבוהה ביותר של המוראנו, שתכלול מושבי עור מחוממים, דיפון עץ, גלגל הגה מצופה עור ומחומם, מושב נהג חשמלי עם שני זכרונות (גם לכיוון ההגה והמראות), וכניסה ללא מפתח. אבזרי הנוחות יכללו גם מערכת שמע עם מסך "7 ודיסק קשיח לאחסון קבצי מוזיקה בנפח 9.3 ג'יגה-בייט, מצלמה לנסיעה לאחור ובקרת אקלים מפוצלת. לטובת הבטיחות יש ארבע כריות אוויר ובקרת יציבות, והקרוס-קבריולה ינעל חישוקי "20 עם חמישה חישורים כפולים וצמיגי 235/55.
 
גם מתחת למכסה המנוע תהיה רק אפשרות אחת: יחידת V6 בנפח 3.5 ליטר עם 265 כ"ס ו-34.4 קג"מ, המשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה. ניסאן לא מפרסמת את נתוני הביצועים או תצרוכת הדלק של המוראנו הפתוח, וגם נתון המשקל נותר בינתיים בסימן שאלה. מעט פחות סימני שאלה יש סביב יכולת השטח (המוגבלת ממילא של המוראנו), שלדברי היפנים תישאר זהה לדגם הסגור.
 
ניסאן מחדשת: רכב פנאי עם גג נפתח
צילום: מנהל
 
מחיר המוראנו קרוס-קבריולה יעמוד באמריקה על כ-46,000 דולר (כ-169,000 שקל), יקר בכ-6,000 דולר מהדגם הסגור שמחירו כ-40,000 דולר ברמת גימור מקבילה (כ-145,000 שקל). בישראל נמכר ניסאן מוראנו ברמת גימור אחת בלבד, שמחירה 360,000 שקל. בשלב זה לא ידוע על תוכניות של חברת קרסו, יבואנית ניסאן, לשווק בישראל את הגרסה הפתוחה.